Deficitul șoferilor profesioniști din Franța va crește până în 2022

În ciuda faptului că sectorul de transport din Franța s-a aflat într-o continuă creștere din 2002 până în prezent, deficitul șoferilor profesioniști este departe de a fi rezolvat.
Franța, una dintre țările cu creșteri majore în sectorul de transport și logistică, se confruntă cu cele mai multe probleme în ceea ce privește deficitul șoferilor profesioniști.
Anul trecut, FNTR nota că pentru a putea rezolva problema lipsei de șoferi profesioniști din sector ar fi necesari 36.000 de șoferi, din care 18.000 să-i înlocuiască pe cei care se pensionează, iar cealaltă jumătate să se alăture comunității în creștere.
În 2020, pandemia de COVID-19 a redus nevoia de forță de muncă, însă pentru 2022 se preconizează că vor fi necesari 223.000 de șoferi profesioniști, astfel încât industria să poată face față schimbărilor.
Cum s-a ajuns la acest deficit de șoferi profesioniști? Răspunsurile sunt relativ simple: globalizarea și creșterea comerțului electronic sunt principalele cauze care au dus la o nevoie acută de forță de muncă. Mai mult decât atât, fluxul de produse are loc rapid, iar lumea își dorește din ce în ce mai repede ca produsele comandate să ajungă acasă.
În același timp, actualii șoferi profesioniști îmbătrânesc, iar media de vârstă din Franța a ajuns la 43.3 ani. De asemenea, peste 30% dintre șoferii profesioniști din Franța au peste 50 de ani.
VEZI ȘI: Dumping-ul social s-ar putea modifica în urma modificărilor introduse în noul Pachet de Mobilitate
Iar motivele continuă. Salariile au rămas neatractive. Spre exemplu, cu un venit mediu de 29.736 de euro/an, un șofer francez câștiga mai puțin decât unul belgian, unul german sau unul din Luxemburg (39.702 euro/an).
Recrutarea dificilă și condițiile proaste de salarizare și de muncă îi fac pe tineri să nu-și dorească să devină șoferi profesioniști. Alături de salariul mic și condițiile de muncă precare, aceștia spun că au prea multe responsabilități atunci când vine vorba de documentele necesare unui transport.
Sistemele autonome de conducere ar putea ajuta industria, însă în acest moment, șoferii încă sunt speriați de tehnologiile moderne și, în același timp se gândesc că locul lor ar putea fi luat de o mașinărie.
Cu toate acestea, studiile au arătat că dacă sistemele autonome de conducere ar ajunge mai rapid pe străzi, șoferii s-ar simți mai puțin stresați, ceea ce ar duce la îmbunătățirea condițiilor de muncă, și implicit la o creștere a awarness-uului din sector. Astfel, locurile de muncă disponibile s-ar putea umple mai rapid cu tineri șoferi.