SigurantaȘtiri

DEKRA și Euro NCAP vor colabora pentru a face camioanele mai sigure

DEKRA a devenit membru afiliat al organizației Euro NCAP și își va oferi expertiza pentru a face camioanele mai sigure pe drumurile publice.

Parteneriatul dintre DEKRA și Euro NCAP înseamnă un pas mare înainte în ceea ce privește vehiculele comerciale. Organizația Euro NCAP va avea acces la toate testele, cercetările și informațiile adunate de DEKRA pentru ca împreună cele două asociații să ducă la îmbunătățirea siguranței vehiculelor comerciale.

De peste 90 de ani, DEKRA derulează programe de siguranță pentru vehiculele comerciale care să ducă la reducerea numărului de accidente în care sunt implicate camioane. În schimb, Euro NCAP și-a concentrat atenția pe vehicule de pasageri și împreună vor încerca să contribuie la creșterea siguranței rutiere și pe segmentul transportului rutier de mărfuri.

Reprezentanții Euro NCAP spun că și-ar dori ca mult mai multe sisteme de siguranță activă și pasivă să fie implementate pe camioane și împreună cu DEKRA va pune la punct un sistem de testare și notare similar cu cel pe care-l derulează acum pentru vehiculele de pasageri.

Departamentul care se ocupă cu analizarea accidentelor în care sunt implicate camioane, din cadrul DEKRA, are o expertiză de peste 4 decenii. Din 1978 experții asociației analizează accidentele și prezintă concluziile pentru reprezentanții din industrie și oferă sfaturi pentru îmbunătățirea siguranței rutiere.

VEZI ȘI: Volvo Trucks va relua treptat producția de camioane în Suedia și Belgia

DEKRA are acces și la banca de date a altor organizații precum GIDAS (German In-Depth Accident Study) și IRTAD (International Road Traffic Accident Database). Fiind o instituție independentă și neutră, DEKRA se bucură de are o reputație bună atât în rândul companiilor din industria auto, cât și a autorităților.

DEKRA va pune la dispoziția Euro NCAP toate centrele de testare unde se vor eefectua pe viitor testele de camioane și vehicule comerciale ușoare, iar informațiile vor fi apoi analizate și discutate cu constructorii din domeniu. De exemplu, centrul de teste din Klettwitz, care se întinde pe o suprafață de 540 de hectare, va fi dedicat exclusiv analizării a diverse situații din trafic ce duc la accidentele în care sunt implicate camioane.

Scopul este de a găsi cele mai eficiente soluții pentru a crește siguranța rutieră în rândul camioanelor și vehiculelor comerciale ușoare.

Din aceeași categorie...

Back to top button