Demonstrație de forță în cadrul MAN Traction Days 2015

MAN Traction Days 2015

În perioada 8 – 10 octombrie 2015, MAN Truck & Bus și-a prezentat în cadrul MAN Traction Days 2015, al doilea ca marime după Trucknology Days 2015, portofoliul său larg şi cunoştinţele sale în domeniile camioanelor destinate construcţiilor şi transporturilor grele.

În cadrul evenimentului Traction Days, MAN a prezentat aproximativ 50 de autovehicule din sectorul construcţiilor şi al transporturilor grele. Printre atracţiile principale ale Traction Days 2015 din acest an s-au aflat modelele MAN TGX cu motor D38 şi transmisie MAN TipMatic TX, TGS cu transmisie HydroDrive în configuraţii 4×4H, 6×6H şi 8×6H și vehicule cu tracţiune integrală din seriile TGM şi TGS în configuraţii 4×4, 6×6, 8×6 şi 8×8.

Ca și în cazul Trucknology Days 2015, pentru a fi siguri că toată lumea prezentă are acces la toate tehnologiile sale, MAN a impărţit terenul din cadrul Offroad-Park din Langenaltheimdin în mai multe staţii. În cadrul stației unu, MAN a oferit oportunitatea vizitatorilor de a fi pasageri pe circuitul off-road, în diverse vehicule cu tracţiune integrală din seriile constructive TGM şi TGS.

Demonstrație de forță în cadrul MAN Traction Days 2015

În cadrul stației doi, cei prezenți au putut testa sistemul MAN HydroDrive, pe modele diferite din gama TGS, în configuraţii ale osiilor 4×4H, 6×6H şi 8×6H. La stația trei, împătimiţii vehiculelor cu tracţiune integrală s-au putut bucura întru totul de experienţele trăite. Vehicul cu basculare posterioară, cu basculare pe trei laturi sau chiar şi basculante cu braţ de macara și-au dovedi aptitudinile pe trasee de off-road. Stațiile patru și cinci au fost dedicate testării vehiculelor cu configuraţii 6×4 sau 8×4 precum și a modelului MAN TGX cu platforme joase sau semiremorci basculante, încărcate. Suplimentar au fost expuse circa 15 vehicule, una dintre atracţiile principale fiind reprezentată de MAN TGX 41.640 8×4/4 BLS de 640 CP.

Pe parcursul traseelor, experţii le-au explicat modul de funcționare și ehipările camioanelor de test, cum ar fi: frâna de direcţie, frâna pentru urcare şi frâna pentru utilaje de turnat asfalt.

Frâna de direcţie serveşte prin intervenţia selectivă a frânelor pe roţile interioare la reducerea subvirării, deci împingerea prin intermediul roţilor frontale în trasee sinuoase pe teren. Prin aceasta se reduce raza curbei parcurse. Frâna de căţărare facilitează urcarea unei pante.

Prin păstrarea presiunii de frânare se evită alunecarea înapoi a autovehiculului. Frâna pentru utilaje de turnat asfalt menţine automat presiunea prereglată de frânare potrivită pentru procesul de pornire şi de împingere a utilajului de turnat asfaltul. Astfel, basculanta nu rulează necontrolat pe sectoare de drum cu declivitate.

Furnizori şi producători de suprastructuri prezenţi la faţa locului
În cadrul MAN Traction Days 2015 au fost prezenți 30 de producători de suprastructuri, firme de echipamente şi specialiști pentru discuţii de specialitate care, împreună cu câte un expert în tehnologii, au deservit fiecare staţie a spațiului de teste în parte. Printre producătorii de supra structuri s-au numărat AEBI-Schmidt, Fliegl Baukom, Carnehl, CIFA, Dautel, Kempf, KH-Kipper, Langendorf, Liebherr, Meiller, Hyva, Fliegl Triptis, Fliegl Baukom, Palfinger, Schmitz Cargobull, Schwarzmüller, Wielton și Stetter.

Mai multe informații despre tehnologiile prezentate în cadrul MAN Traction Days 2015, puteti citi in editia urmatoare a revistei infoTrucker.

Descarcă revista online infoTrucker – https://www.infotrucker.ro/wp-content/uploads/2015/10/infotrucker_octombrie2015.pdf sau intră pe ISSUU

Urmărește #infotrucker pe Facebook, Instagram, Twitter, YouTube

Follow #infotrucker