Deranjați de zgomotul produs de liniile aeriene de contact de pe “autostrada electrificată”

Deranjați de zgomotul produs de liniile aeriene de contact de pe “autostrada electrificată”

Zgomotul produs de liniile aeriene de contact ale segmentului de autostradă electrificată de pe A1 îi deranjează de localnicii din Hamberge și Groß Wesenberg. Și asta înainte de a începe primele teste cu vehicule.

Localnicii din Hamberge și Groß Wesenberg, localități aflate la câteva sute de metri de autostrada A1, s-au arătat deranjați de zgomotul produs de liniile aeriene de contact care au fost montate pe acest tronson, în cadrul programului de test cu camioane electrice.

Zgomotul produs de mașini este amplificat acum de zumzetul produs de liniile electrificate, iar când bate și vântul acest zgomot se intensifică poluând fonic localitățile din zonă.

În Hamberge locuiesc aproximativ 1.400 de oameni și aproximativ 300 în Groß Wesenberg. Dezvoltarea noului tronson de autostradă electrică s-a făcut cu acordul comunităților din zonă, acestea având anumite beneficii de ordin financiar.

Totuși, în cadrul proiectului era prevăzută și instalarea unor pereți de protecție fonică pe marginea autostrăzii, care să împiedice propagarea zgomotului și să protejeze localitățile din zonă.

Primele teste cu camioane electrice vor începe încă în mai, dar lucrările de amplasare a pereților de protecție fonică nu au început și nici nu sunt prevăzute pentru următoarea perioadă.

VEZI ȘI: Toyota a prezentat versiunea europeană a utilitarei Proace City

Primarul din Hamberge a confirmat că instalarea acestor pereți este prevăzută prin contract, dar că aceștia vor fi montați doar după finalizarea tuturor lucrărilor și a unor studii de mediu care să evaluzeze impactul pe care îl au aceste construcții asupra mediului înconjurător.

Zgomotul produs de liniile aeriene de contact se aude și în Groß Wesenberg, localitate aflată la aproximativ 5 kilometri de autostradă. Și aici există un contract cu primăria, dar montarea pereților de protecție fonică este ultimul lucru care se va face pe șantier.

În Germania se dezvoltă mai multe zone de test în care vor fi folosite camioane electrice cu pantograf pentru a vedea care este impactul acestora în ceea ce privește reducerea poluării în transportul rutier de mărfuri.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.