Austria vrea să introducă o derogare temporară la Reg. (UE) 561/2006 până în aprilie

Austria vrea să introducă o derogare temporară la Reg. (UE) 561/2006 până în aprilie
Austria vrea să introducă o derogare temporară de la aplicarea unor articole din Reg. (UE) 561/2006, care privesc timpii de condus și odihnă, din cauza crizei COVID-19.

Ținând cont de criza europeană generată de pandemia de coronavirus, Austria a luat în calcul o serie de măsuri extraodinare, cu aplicare din 16 martie, unele mai puțin populare – inclusiv o derogare temporară ce privește transportul de mărfuri.

Austria vrea să introducă o derogare temporară la Reg. (UE) 561/2006 până în aprilie

Totuși, mai ales în aceste condiții, trebuie garantată aprovizionarea generală a populației, dar și a companiilor.

Conform unei note interne a Ministerul pentru protecția mediului, energiei, mobilității, inovației și tehnologiei (BMK) se ia în calcul derograrea temporară a articolelor 6, 7, 8 și 9 din Reg. (UE) 561/2006, în baza Art. 14, paragraful 2, al aceluiași regulament.

Acesta spune că, în cazurile în care se decretează stare de urgență, statele membre din UE pot aproba excepții temporare de la această legislație pentru o perioadă de maximum 30 de zile, cu informarea imediată a Consiliului UE.

Astfel, pentru șoferii de camion care lucrează în condiții excepționale declanșate de pandemia de coronavirus urmează să fie ridicate temporar restricțiile în ceea ce privește timpii de condus și odihnă, aceștia nemaifiind obligați să respecte perioadele impuse de legislația normală, reglementată de Art. 6 – 9.

VEZI ȘI: Zeci de mii de camioane și autocare trase pe dreapta în Polonia din cauza COVID-19

Această facilitate ar unrma să fie valabilă începând cu data de 16 martie și va fi în vigoare timp de 30 de zile, până pe data de 14 aprilie 2020.

Contactată telefonic și prin mesageria de pe pagina oficială de Facebook, Ambasada României în Republica Austria nu a putut confirma informația până la momentul redactării acestei știri.

Derogări similare sunt valabile în acest moment în Danemarca, Germania, Belgia și Spania. De asemenea, se așteaptă ca numărul statelor europene care vor luat astfel de decizii să crească în perioada următoare, scopul fiind acela de a diminua pe cât posibil efectul negativ asupra fluxului de aprovizionare cu marfă de primă necesitate.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.