Compania Designwerk GmbH a prezentat noul camion electric Futuricum Semi 40E, care are o greutate totală între 18 și 44 de tone, respectiv o autonomie de până la 380 km.
Cu ocazia deschiderii noului sediu din Wülflingen, în Elvetia, Designwerk GmbH a prezentat cel de-al doilea camion electric dezvoltat sub marca Futuricum, care are o sarcină utilă de până la 28 de tone și poate parcurge în regim electric până la 380 km.
Semi 40E este un camion electric de mare tonaj a cărui motor dezvoltă 680 CP, iar viteza maximă este limitată la 86 km/h. În funcție de pachetul de baterii ales (170, 255 sau 340 kWh), greutatea proprie a lui Futuricum Semi 40E pleacă de la 8.2 tone, sarcina utilă fiind undeva în jurul a 20 de tone.
Cu cea mai puternică baterie asigură o autonomie de 380 de kilometri.
Cu un încărcător de bord de 22 kW, timpul de încărcare este de maximum 15 ore, iar dacă se utilizează o stație de încărcare off-board CCS de tip 2 cu o putere de la 150 kW, timpul de încărcare este de doar 2.2 ore.
Futuricum Semi 40E este construit pe baza modelului suedez Volvo FM la noul centru de producție al companiei Designwerk inaugurat la Wülflingen, în Elveția. Aici, filiala cu 50 de angajați a companiei Designwerk Products AG, produce de asemenea diverse încărcătoare și componente electrice pentru aeronave.
VEZI ȘI: BGL continuă lupta împotriva cartelului de camioane
De aproape doi ani, primele modele Futuricum Collect 26E sunt folosite de companii care colectează deșeurile în unele orașe elvețiene.
Camioanele cu trei axe bazate pe șasiuul Volvo FM, care au fost echipate cu patru motoare electrice. Acestea au o putere de 760 CP și un cuplu de 1.000 Nm.
Două baterii litiu-ion, cu o capacitate de 135 kWh sunt amplasate exact în locul în care sunt rezervoarele la modelul diesel Volvo FM.
Producătorul bateriilor garantează o durată de viață de 1.000.000 km pentru baterii. Autonomia este, în funcție de condiții și exploatare, între 150 și până la un maximum de 300 km.