SuprastructuriTehnologie

Designwerk și Kässbohrer lansează primul transportor auto electric cu baterie de 1.000 kWh

În cooperare cu Kässbohrer, Designwerk va livra din 2023 un transportor auto electric cu baterie de până la 1.000 kWh.

Noul model Designwerk Mid Cab 6x2R poate fi deja comandat cu diverse remorci și variante de suprastructură produse de Kässbohrer. În versiunea cu bateria cea mai mare, camionul are o autonomie de până la 510 km cu o încărcare.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

Spre deosebire de modelul cap tractor cu baterie de 1.000 kWh, versiunea Mid Cab 6x2R este bazată pe un șasiu Volvo FM. Bateriile pot fi încărcate la puteri de până la 350 kW, caz în care încărcarea de la 10% la 80% se face în mai puțin de două ore. Sistemul de propulsie format din 4 motoare electrice livrează 500 kW (680 CP), cu o eficiență de trei ori mai mare decât a motoarelor diesel comparabile.

Modelul de 1.000 kWh are 4 pachete de baterii. Din punct de vedere al lungimii, există versiuni standard de 18,75 metri, dar și versiuni de până la 19,75 metri, pentru piața elvețiană și scandinavă.

VEZI ȘI: Test cu camionul electric Renault Trucks E-Tech D 16T: Esențial

Pimele livrări se vor face în 2023, în Germania. Companii precum ARS Altmann AG și Mosolf SE & Co. KG vor folosi din primăvară versiuni adaptate aplicațiilor lor. De asemenea, compania elvețiană Galliker Transport AG va folosi o versiune cu baterie de 900 kWh.

Numărul de mașini ce pot fi transportate depinde de capacitatea și localizarea bateriilor. În practică, modelele cu baterii de 340 până la 500 kWh oferă o autonomie de la 260 la 300 km, cu 8 mașini. Altmann și Mosolf vor utiliza astfel de versiuni pentru transport de la fabrică la dealeri. Modelul de 1.000 kWh este destinat rutelor medii și internaționale.

Producătorul spune că, pe baza mixului energetic din Elveția, noul model are pe întreaga durată de viață emisii de CO2 reduse cu 76%. În Germania, economia de CO2 este de aproximativ 46%.

Din aceeași categorie...

Back to top button