GreenZoneTop News

Designwerk a prezentat o stație de încărcare de un megawat

Designwerk a prezentat o stație de încărcare de un megawat, concepută pentru a încărca în 45 de minute camioanele electrice. Această stație este de șase ori mai rapidă decât o stație de încărcare de 350 kW.

Noua stație de încărcare rapidă Designwerk se bazează pe cel mai recent standard Megawatt Charging System (MCS). Bateriile tampon, integrate într-un container de mari dimensiuni, vor evita vârfurile de sarcină și vor garanta o încărcare continuă de megawați.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

Proiectul demonstrativ are ca scop transformarea camioanelor electrice în vehicule adecvate pentru călătorii pe distanțe lungi și pentru a decongestiona rețelele. Baza tehnică este un nou standard de încărcare pentru vehiculele comerciale grele.

Deși nu a oferit detalii tehnice despre noua sa stație, acestea pot fi găsite pe site-ul proiectului. Containerul de 25 de tone conține bateri cu o capacitate totală de 1.800 kWh, care sunt fi noi fie proiecte Second Life. Unitatea se conectează la rețeaua electrică prin intermediul CEE 125. Ieșirea MCS poate furniza o putere de încărcare de până la 2.100 kW (până la 3.000 de amperi la o tensiune cuprinsă între 500 și 900 de volți).

De asemenea, este instalată o priză CCS. Eficiența totală de la rețeaua electrică la bateria tampon și apoi la vehicul este de aproximativ 90%.

Bazată pe sistemul de încărcare Megawatt Charging System (MCS)

Designwerk se bazează pe sistemul de încărcare Megawatt Charging System (MCS) pentru soluția sa. Inițiativa CCS CharIN a lansat MCS la Simpozionul privind vehiculele electrice (EVS35) din Oslo, în această vară. Acesta este proiectat pentru o tensiune de încărcare de până la 1.250 de volți și un curent de 3.000 de amperi, ceea ce corespunde, teoretic, unei capacități de încărcare de până la 3,75 megawați.

Dezvoltarea și testarea stației de încărcare prezentată de Designwerk este integrată într-un proiect de cercetare la care participă Universitatea de Științe Aplicate din Berna (BFH) și Universitatea de Științe Aplicate din Elveția de Est.

Infrastructura de reîncărcare pentru vehiculele comerciale este esențială

Traficul de mărfuri grele este de o importanță capitală pentru tranziția energetică și pentru atingerea obiectivelor climatice. Pe drumurile din Europa circulă aproximativ 6,6 milioane de camioane. Acestea transportă 76,7% din totalul mărfurilor pe uscat. Prin urmare, și în acest caz este importantă creșterea proporției de mijloace de transport cu emisii reduse sau fără emisii.

“Este nevoie de noi infrastructuri de încărcare, în special pentru camioanele electrice pentru distanțe lungi sau pentru nave și avioane. Aceasta diferă de infrastructura pentru automobilele electrice și face posibilă încărcarea vehiculelor comerciale grele într-un timp scurt. Acest lucru contribuie la asigurarea utilizării transportului de marfă cu emisii zero în toate domeniile de aplicare”, explică Vivien Dettwiler, membru al consiliului de administrație al Designwerk.

Pentru ca sistemul să întrunească acceptarea necesară, acesta se bazează pe noul standard de încărcare Megawatt Charging System, pe scurt MCS. Acesta a fost lansat la nivel internațional în luna iunie a acestui an.

Securitatea aprovizionării ca parte a proiectului

Constatarea faptului că stațiile de încărcare de înaltă performanță solicită rețelele face parte integrantă din situația inițială a proiectului. Prin urmare, proiectul demonstrativ este menit să arate modul în care o rețea de încărcare de înaltă performanță și securitatea aprovizionării pot merge mână în mână.

“În containerele noastre de încărcare, instalăm baterii de camioane electrice Second Life ca tampoane pentru a preveni vârfurile de sarcină. Acest lucru nu numai că elimină nevoia de extindere a rețelei: instalația de stocare ar trebui chiar să fie capabilă să furnizeze energie electrică produsă din surse regenerabile înapoi în rețea”, spune Dettwiler.

La fel ca în cazul încărcării bidirecționale, electromobilitatea poate fi utilizată ca parte a soluțiilor de aprovizionare. Instalarea unor astfel de stații la Galliker Transport AG, Käppeli Logistik și Murg Flums Energie sunt menite să demonstreze că acest lucru funcționează.

Designwerk și Volvo Group, care deține o participație majoritară în cadrul companiei elvețiene, colaborează de mai mulți ani, multe dintre camioanele electrice Futuricum fiind bazate pe camioanele diesel Volvo. În noiembrie, Designwerk a lansat, de asemenea, un cap tractor complet electric cu o capacitate a bateriei de 1.000 de kWh.

Din aceeași categorie...

Back to top button