Despre camionul viitorului vom afla mai multe la IAA Hanovra 2020

Despre camionul viitorului vom afla mai multe la IAA Hanovra 2020
Cum va arăta camionul viitorului, respectiv industria de transport și logistică în 2030? Răspunsul vine cu siguranță la IAA Hanovra 2020, desfășurat în perioada 24 – 30 septembrie.

La IAA Hanovra 2020 vor fi prezentate cele mai noi tehnologii și modele de camioane, autobuze, remorci și platforme care vor scrie o nouă pagină din istoria vehiculelor comerciale. Tot aici, Universitatea Tehnică din Munchen va prezenta viziunea sa despre camionul viitorului, care nu este chiar atât de departe de ceea ce vom vedea pe drumurile din Europa în 2030.

Despre camionul viitorului vom afla mai multe la IAA Hanovra 2020

În camionul viitorului șoferul nu mai stă într-o cabină clasică ci într-un spațiu high-tech. În locul manetelor, butoanelor și a altor accesorii, șoferul stă în fața unui ecran digital prin care poate controla totul. Informațiile despre rută și marfă sunt afișate digital în timp real pe un ecran. Iar cu ajutorul tehnologiei de realitate augmentată aceste proiecții sunt vizualizate în format 3D.

Șoferul poate controla toate sistemele foarte ușor. De exemplu, dacă ajunge pe un drum și soarele bate din față, poate controla din gesturi opacitatea parbrizului pentru a nu fi orbit de lumina soarelui. În același timp, toate informațiile de pe display apar într-un format mai luminos.

Șoferul primește permanent informații despre poziția sa în pluton, dacă rulează autonom, despre momentul în care trebuie să iasă din convoi sau trebuie să aleagă o altă rută. Există comunicare între vehicule, dar și între vehicul și infrastuctură, ceea ce îi permite șoferului să ia cele mai bune decizii în trafic în funcție de nevoile sale.

Rularea autonomă în pluton va fi posibilă în 2030 sistemele producătorilor de camioane fiind adaptate la cele disponibile în infrastructura rutieră.

Despre camionul viitorului vom afla mai multe la IAA Hanovra 2020

Rularea în pluton înseamnă un consum mai mic de combustibil și zero emisii. Șoferul are rolul de a supraveghea sistemele, toate informațiile fiind centralizate pe display-ul din cabină. Sistemele inteligente gestionează toate sarcinile sale, ceea ce face călătoria mult mai sigură.

Cabina șoferului s-a transformat practic într-un birou. Camionul poate fi setat pe pilot automat și acesta se comportă ca și când ar fi un șofer la volan.

VEZI ȘI: Hyzon Motors vrea să producă o gamă completă de vehicule comerciale cu hidrogen

În acest timp, șoferul poate rezolva tot ceea ce ține de documentația de transport pentru ca lucrurile să funcționeze rapid și pe platformele de încărcare-descărcare. Acestea sunt interconectate cu sistemele de pe vehicul și primesc automat toate documentele în format digital nemaifiind nevoie de nicio altă interacțiune.

Sistemele digitale informează șoferul când trebuie să oprească pentru alimentare, când trebuie să facă pauză și pot chiar rezerva locuri de parcare sau un loc la restaurant sau orice alte servicii sunt disponibile în parcările de pe drum.

În funcție de configurația traseului, șoferul poate seta încă de la plecare toatee datele încât camionul să se comporte ideal pe toată rută. În parcurile logistice, acolo unde se descarcă marfa, șoferul poate controla remorca de pe telelofnul mobil, iar un sistem complet automat descarcă un container în mai puțin de 30 de minute. Asta scurtează timpii morți din centrele de logistică și depozite, ceea ce îi oferă șoferului timp liber în plus.

Sistemele inteligente sunt eficiente și atunci când vine vorba de operațiuni de service. Acestea fac programarea pentru verificările perioadice, dar și dacă apare o defecțiune. Astfel se reduc timpii de așteptare în service, se pot comanda din timp piesele necesare, iar procesul de verificare este eficientizat la maximum.

Tot online se pot accesa diverse burse de transport în cazul în care mai există spațiu pentru marfă și astfel se poate eficientiza și mai mult un transport pe o anumită rută.

Poate suna a film SF, dar este clar că industria de transport și logistică va evolua mult în următorii 10 ani. Iar dacă vrei să vezi ce te așteaptă până în 2030 și cum va arată viitorul profesiei de șofer de camion, atunci trebuie să ajungi neapărat la IAA Hanovra 2020 programat în perioada 24 – 30 septembrie.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.