Despre vehiculele propulsate de motoare electrice cu hidrogen

Piața vehiculelor electrice echipate cu pile de combustie ar urma să crească masiv până în 2025
Electrificare și automatizare: cele două cuvinte pe care le veți auzi din ce în ce mai des în următoarea perioadă.

În sectorul de transport au început să apară din ce în ce mai multe camioane și autobuze și chiar și van-uri care mizează pe motoare electrice și pe baterii.

Despre vehiculele propulsate de motoare electrice cu hidrogen

Dar costurile pentru fabricarea bateriilor nu sunt unele reduse, iar materialele necesare nu reprezintă o resursă interminabilă, motiv pentru care, viitorul electric poate lua o altă formă.

Spre exemplu, vehicule propulsate de motoare electrice care mizează pe pile de combustie cu hidrogen. Toyota a realizat primul model de serie cu un astfel de sistem de propulsie, însă lipsa infrastructurii (stații de încărcare cu hidrogen) a făcut ca succesul acestuia să fie pus sub semnul întrebării.

Cu toate acestea, Scania depune eforturi considerabile și în acest segment. Împreună cu norvegienii din cadrul Asko, Scania o să testeze o serie de camioane echipate cu un sistem electric de propulsie cu hidrogen.

Vehiculele vor integra și baterii tradiționale, însă reprezentanții Scania spun că acestea ar urma să fie utilizate doar în sarcini ridicate sau în situații de criză.

VEZI ȘI: Practicom dezminte acuzațiile potrivit cărora doi șoferi de camion ar fi fost lăsați în Germania

Totodată, energia recuperată la frânare ar urma să fie înmagazinată în aceleași baterii.

Cum ajută sistemele cu pile de combustie? În primul rând, emisiile sunt zero, iar impactul asupra mediului este redus la minim. Totodată, alimentarea cu hidrogen se poate face la fel de simplu și rapid precum cea cu carburant, scurtând timpul de așteptare pentru reîncărcarea unei baterii clasice.

Despre vehiculele propulsate de motoare electrice cu hidrogen

Care sunt problemele actuale? Numărul foarte mic de stații de hidrogen și faptul că rezervoarele pentru gaz trebuie să fie mult mai generoase comparativ cu cele pentru motorină, lucru care se traduce prin spațiu mai puțin sau printr-o masă mai mare a ansamblului.

Cu toate acestea, responsabilii Scania pentru proiectul cu Asko sunt convinși că în perioada următoare vor găsi soluții pentru eliminarea unor impedimente.

Follow #infotrucker