Detalii tehnice despre modelul Mercedes-Benz eSprinter

Detalii tehnice despre versiunea electrică Mercedes-Benz eSprinter
La câteva luni de la debutul pe piață, Mercedes-Benz a oferit mai multe detalii tehnice despre versiunea electrică eSprinter.

Cu un volum maxim de încărcare de 11 mc – identic cu al unui Sprinter cu motor termic comparabil – Mercedes-Benz eSprinter vine cu avantajul că poate fi utilizat în centrele orașelor unde au fost interzise vehiculelor cu motoare cu combustie internă.

Detalii tehnice despre modelul Mercedes-Benz eSprinter

Mercedes-Benz spune că a pus accentul pe autonomia electrică oferită și pe numărul mediu de kilometri parcurși de un curier în centrele orașelor.

Astfel, a luat naștere un eSprinter sub forma unui panel van cu o masă maximă totală autorizată de 3.500 de kilograme. Volumul util este de 11 metri cubi (valoare comparabilă cu cea a unui Sprinter normal).

Mercedes-Benz eSprinter este echipat cu un motor electric de 85 kW și 295 Nm care transmite resursele exclusiv către puntea față. În momentul de față, nemții propun două versiuni de baterii. Prima dintre aceastea are o capacitate brută de 41 kWh (35 kWh net) și o autonomie de 120 de kilometri.

În acest caz, masa maximă a încărcăturii transportate ajunge la 1.045 de kilograme.

Detalii tehnice despre modelul Mercedes-Benz eSprinter

Cea de-a doua variantă va fi echipată cu un pachet de baterii cu o capacitate brută de 55 kWh (47 kWh net), iar autonomia anunțată de nemți ajunge la 168 de kilometri. În acest caz, masa utilă scade până la 891 de kilograme.

VEZI ȘI: Camioanele cu propulsii alternative fac parte din strategia Germaniei de reducere a emisiilor de CO2

Conform producătorului german, bateriile pot fi încărcate de la 10 la 80% în doar 25 de minute (atunci când se folosește o priză rapidă), iar viteza maximă a vehiculului poate fi setată de utilizator (80 km/h, 100 km/h sau 120 km/h).

În funcție de nivelul de trafic sau de locurile străbătute (rampe, pante), șoferul va putea seta nivelul de reîncărcare al bateriilor prin sistemul de frânare cu recuperare a energiei (există patru moduri: D-, D, D+ și D++). Există și trei moduri speciale de rulare în funcție de nevoile zilnice (E+ axat exclusiv pe o autonomie cât mai mare, E sau C axat pe confort).

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.