TehnologieTop News

Deutsche Bahn va folosi un camion autonom MAN în Ulm

Deutsche Bahn va folosi un camion autonom MAN pentru a transporta containere între depozitul DB Intermodal Services și terminalul DUSS din Ulm Dornstadt.

MAN Truck & Bus, Deutsche Bahn, Universitatea de Științe Aplicate Fresenius și Götting KG au depășit încă o etapă a proiectului comun de automatizare ANITA (Autonomous Innovation in Terminal Operations).

Deutsche Bahn va folosi un camion autonom MAN în Ulm

Partenerii au făcut o primă demonstrație în public cu sistemul de condus autonom, pe circuitul de testare al MAN din Munchen. În pasul următor, un camion autonom MAN va fi testat de Deutsche Bahn pentru a transporta containere între un depozit și un terminal din Ulm.

Obiectivul ANITA este de a utiliza camioane autonome pentru a stabiliza transferul de containere între șosea și calea ferată, care ar trebui să devină mai eficient, mai ușor de planificat și mai flexibil. În următoarele luni, MAN va optimiza senzorii electronici ai camionului autonom în operațiuni reale, pentru ca aceștia să perceapă împrejurimile, să reacționeze și să acționeze ca un șofer real.

”Tehnologia de bază pentru proiectul ANITA este gata. Pentru reglajele fine vom testa camionul în operațiuni reale”, a declarat Dr. Frederik Zohm, membru în Consiliul Executiv al MAN Truck & Bus responsabil pentru Cercetare și Dezvoltare.

VEZI ȘI: Prim contact cu MAN TGX OptiView: Cu ochii în patru

Prototipul de camionul autonom va fi testat timp de un an, pentru a întâlni cât mai multe situații neprevăzute posibil și pentru a optimiza procesele. Un șofer de siguranță va fi în permanență prezent la bord, pentru a putea interveni în caz de nevoie.

În timpul testelor, MAN va analiza comportamentul vehiculului, iar descoperirile vor fi implementate treptat, prin intermediul unor actualizări software. Rezultatele testului vor fi folosite atât pentru dezvoltarea viitoarelor camioane autonome, cât și pentru pregătirea terminalelor pentru integrarea noii tehnologii.

Proiectul ANITA (Autonomous Innovation in Terminal Operations), care beneficiază și de o sponsorizare de 5,5 milioane de euro de la guvernul federal german, a început la 1 iulie 2020. Durata totală a proiectului este de 39 de luni.

Din aceeași categorie...

Back to top button