Știri

Dezbatere în Parlamentul European despre criza de șoferi de camion

Dacă nu se îmbunătățesc condițiile de lucru ale șoferilor de camion, Europa se îndreaptă spre o criză logistică, este concluzia unei dezbateri care a avut loc recent în Parlamentul European.

În această săptămână a avut loc în Parlamentul European o întâlnire dedicată resursei umane din transport, mai exact despre criza de șoferi de camion.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

Ca reprezentant al transportatorilor, președintele IRU, românul Radu Dinescu, a prezentat europarlamentarilor un scenariu negru, vorbind despre pericolul unei crize majore în logistică. Aceasta ar urma să paralizeze economia și viața de zi cu zi din Europa, dacă criza de șoferi actuală se va accentua.

IRU a prezentat din nou informații privind lipsa a 425.000 de șoferi de camion. De asemenea, tinerii sunt din ce în ce mai puțin interesați de această meserie, vârsta medie a șoferilor de camion din Europa fiind de 47 de ani. De aceea, IRU cere scăderea vârstei minime de la care se pot conduce camioanele de la 21 la 18 ani. Propunerea a fost susținută de europarlamentari din România, Ungaria și Irlanda.

VEZI ȘI: Primul cap tractor electric pentru semiremorci Mega

Au existat însă și păreri diferite, care au prezentat și alte aspecte ale crizei de șoferi de camion, precum condițiile de lucru oferite acestora. Un europarlamentar german a vorbit despre nevoia de a trata șoferii cu mai mult respect. El a propus construirea de noi parcări, îmbunătățirea condițiilor sanitare și eliminarea muncii manuale la încărcare și descărcare.

Un europarlamentar bulgar a spus, de asemenea, că doar o salarizare mai bună nu este suficientă pentru rezolvarea crizei, șoferii de camion având nevoie și de condiții de lucru mai bune. De noile reforme ar trebui să se ocupe Comisia Europeană, responsabilă pentru planificarea marilor proiecte de infrastructură din UE.

Din aceeași categorie...

Back to top button