Dezvoltarea noului Actros a costat cat 40 km ai autostrazii Transilvania

Cu o investitie totala de peste 1 miliard de euro pentru dezvoltarea completa a autovehiculului, suma aproximativ egala cu investitia in autostrda Transilvania din prezent, noul Mercedes-Benz Actros este primul camion care va intra in circulatie cu un design in conformitate cu noile cerinte Euro VI.

In plus, peste 1 miliard de euro a fost investit in unitatile de productie si echipamente pentru model. Noul camion destinat transportui pe distante mari va fi disponibil pentru comenzi incepand din 1 iulie 2011. Asteptarile sunt mari, dupa cum principalul concurent este actualul Actros MP3, fiind cel mai bine vandut camion din Europa – peste 700.000 de unitati.

Dezvoltarea noului Actros a costat cat 40 km ai autostrazii Transilvania

Economia, manevrabilitatea superioara si confortul au fost prioritatile in dezvoltarea noului camion. Autovehiculul are o noua gama de cabine, noi motoare, un nou sasiu si un design atractiv cu unitati de iluminare deosebite. Design-ul ii confera camionului un aspect puternic si dinamic, evidentiind si caracterul aerodinamic nemaiintalnit desavarsit in urma celor 2.600 de ore pe care modelul le-a petrecut in tunelul aerodinamic. Dimensiunile externe ale cabinelor asigura generozitatea spatiului interior in care soferii pot lucra, locui si se pot destinde.

Economie: reducerea consumului de combustibil cu trei pana la sapte procente

In functie de clasificarea gazului de esapament, nou Actros se remarca printr-o reducere a consumului de motorina cu trei pana la patru procente (Euro VI) sau sase pana la sapte procente (Euro V) fata de actualul Actros MP3. Aceste valori vor face ca noul Actros Euro VI sa fie cel mai eficient in transportul European,camionul care converteste cel mai eficient energia produsa de motorina in performanta.

Pentru a atinge acest obiectiv ambitios, Daimler foloseste noua generatie de sisteme de propulsie din Mannheim. Tehnologia ultramoderna a sistemului de propulsie, care include sistemul unic de injectie X-Pulse, precum si recircularea gazului de esapament, tratarea gazului de esapament cu tehnologia BlueTec diesel si un filtru inchis de particule, a fost testata de clientii Damiler Trucks din Statele Unite si Japonia pe mai mult de 70.000 de autovehicule. Fiabilitatea si consumul de combustibil extrem de eficient au contribuit major la obtinerea unor cresteri ale cotei de piata pentru brandurile Daimler din aceste tari.

„Desi piata europeana de camioane inca nu a recastigat statutul precedent crizei, ne asteptam ca vanzarile de camioane de peste sase tone  (masa maxima autorizata) sa creasca cu cel putin 25 de procente in acest an, iar ascensiunea ratelor de crestere este de asemenea posibila”, a declarat Hubertus Troska, Seful Mercedes-Benz Trucks. „Clientii nostri primesc un imbold, ca dealtfel si noi in calitate de producatori de camioane. De aceea planuim sa crestem vanzarile globale de camioane Mercedes-Benz im 2011 cu aproximativ 20 de procente fata de nivelul de 135.000 de unitati in 2010 – iar noul Actros reprezinta bazele atingerii acestui obiectiv.”

Fiabilitate sporita datorita performantei imbunatatite cu 20 de procente a motoarelor (1,2 milioane de kilometri), intervalele de intretinere extinse pana la 150.000 de kilometri si reducerea costurilor cu pana la sase procente pentru contractul de servicii complete sunt aspectele care sprijina demersurile de intampinare a cererilor operatorilor de autovehicule pentru un grad mai mare de economie. Drept rezultat, costurile aditionale de achizitie a versiunilor Euro V pot fi recuperate pe durata a doi ani. Un rezultat similar poate fi atins cu versiunea Euro VI daca sunt oferite stimulentele potrivite.

Manevrarea: sigura si superioara

Manevrarea sigura si superioara este asigurata la noul Actros de un sasiu mai larg si mai rigid, creat special pentru autovehicule rutiere si un nou sistem de directie. Mercedes-Benz scrie un nou capitol in domeniul sistemelor de siguranta prin introducerea sistemului unic Proximity Control Assist cu functie stop-and-go care controleaza acum automat acceleratia si franarea in blocajele din trafic – facilitand conducerea in orase sau in traficul de tip stop-and-go de pe autostrazi.

Confort: apartament de trei camere pentru sofer

Interiorul noului Actros are tot ce ii trebuie pentru a facilita ziua de munca a conducatorului si incorporeaza rezultatele celor mai recente studii. Aceste studii au demonstrat ca soferii relaxati se afla in siguranta si folosesc si cu doi litri mai putin combustibil decat alti soferi. O statie de lucru ergonomica si confortul deosebit pana la cele mai bune conditii de somn au un rol important. De aceea consola de control este construita in zona soferului intr-un design foarte comod. Printre optiunile de echipament oferite se numara varianta SoloStar Concept cu un colt rotunjit pentru relaxare in partea pasagerului si scaunul soferului cu functie de masaj si un nivel de ajustare optima a pozitiei patului. Paturile pot avea dimensiuni de 2.200 x 750 de mm si sunt prevazute cu o saltea din spuma rece care ofera un confortul unui pat de inalta calitate de acasa.

„Noul Mercedes-Benz Actros ne-a oferit posibilitatea de a face un salt evident in dezvoltarea camioanelor”, a declarat Troska. „Scopul nostru continuu este de a le oferi clientilor nostri manevrare cat mai buna, siguranta si confort intr-un camion care se remarca si prin consum de combustibil, emisii si costuri reduse. Iar noi am facut acest lucru.”

O noua gama de produse create special dupa cererile clientilor

Clientii pot comanda noul camion Mercedes-Benz destinat transporturilor pe distante mari incepand din 1 iulie 2011; lansarea productiei este programata pentru finalul lui septembrie. Noul program de camioane consta in tractoare cu semiremorca si camioane cu platforma in patru clase de putere variind de la 310 kW (421 CP) la 375 kW (510 CP) si cuplu de la 2,100 la 2,500 Nm. Noul sistem de propulsive are fie tehnologie Euro VI, fie Euro V. Exista sapte variante de cabina cu latimi variind de la 2,3 la 2,5 metri; cinci dintre acestea au podele plate. Pana la 11 ampatamente diferite sunt disponibile – de exemplu, cabina cu sasiu cu doua osii. Aceasta este doar o mica selectie din numarul mare de versiuni ce vor fi disponibile pentru a raspunde cat mai bine cerintelor fiecarui client.

20 de milioane de kilometri parcursi pentru teste – “Trucks you can trust”

Noul Mercedes-Benz Actros a fost testat mai mult decat orice alt camion pana acum: modelul a parcurs 20 de milioane kilometri pentru a trece o serie de teste riguroase – la temperaturi de 40 de grade Celsius in Sierra Nevada si de -40 de grade in inghetul din Cercul Arctic, pe piste dificile si in sesiuni normale de conducere pe drumuri obisnuite. Un nou Centru de Dezvoltare si Testare a fost construit in Wörth pentru a asigura calitatea de top a noilor generatii de camioane. Practic, camioanele Mercedes-Benz pentru transportul de lunga distanta si-au dovedit deja fiabilitatea, ceea ce sugereaza ca noua generatie Actros va pastra promisiunea Mercedes-Benz “Trucks you can trust.”

Follow #infotrucker