DFDS a implementat primul camion electric în flotă din Belgia

DFDS, cea mai mare companie de logistică din nordul Europei, a implementat primul său camion electric, un Volvo FH Electric, în flota sa din Belgia.
Noul Volvo FH Electric este primul din cele 125 de camioane pe care DFDS le-a comandat de la Volvo Trucks, care vor fi livrate până în 2023 și vor deveni operaționale în flota DFDS. Camionul va fi utilizat pentru a transporta componente auto de la terminalul DFDS la fabrica Volvo Cars din Ghent.
Volvo FH Electric va înlocui un camion diesel, contribuind astfel la reducerea emisiilor de CO2 și a poluării fonice.
“Odată cu livrarea primului nostru FH Electric în Belgia, arătăm că multe rute logistice pot fi deja luate în considerare pentru electrificare. Cu o autonomie de cel puțin 300 km, acest FH va putea asigura legături zilnice între terminalul DFDS și fabrica Volvo Cars din Ghent. Pe măsură ce se apropie pragul de rentabilitate pentru camioanele electrice, suntem convinși că această activitate de pionierat a DFDS și Volvo Trucks va fi imitată pe scară largă”, spune Peter Himpe, vicepreședinte al Volvo Trucks Belux.
În 2021, a fost demarat, împreună cu DFDS, un proiect comun pentru transport rutier durabil. După o primă perioadă de testare în Göteborg (Suedia) noul Volvo FH Electric a fost livrat în prezența premierului belgian Alexander De Croo.
DFDS vrea să atingă neutralitatea, până în 2050
Compania de logistică își propune să devină neutră din punct de vedere al emisiilor până în 2050. Acest lucru va fi realizat prin investiții semnificative în soluții ecologice, inclusiv prin obiectivul ca 25% din camioane să fie electrice până în 2030.
“Coridoarele de transport ecologic din regiunea Delta și din întreaga Europă sunt esențiale pentru a atinge obictivele din “Pactul Verde european”. Pentru ca acestea să devină o realitate, avem nevoie de parteneriate inovatoare și de angajamente ferme din partea industriei și a guvernelor de a investi în infrastructura cheie, cum ar fi stațiile de încărcare electrică și de încărcare a hidrogenului”, spune Niklas Andersson, EVP Logistics la DFDS.
VEZI ȘI: Mercedes a testat un prototip cu hidrogen GenH2 Truck în Pasul Brenner
Obiectivul producătorului suedez este ca, până în 2030, jumătate din vânzările sale de vehicule să fie reprezentate de camioane electrice. Obiectivele sunt chiar mai mari în Europa și în America, care conduc tranziția către vehiculele electrice. În Europa, de exemplu, obiectivul este în prezent de aproximativ 70% din toate camioanele noi vândute până în 2030.
După vara anului 2023, Volvo Trucks va începe, de asemenea, să producă camioane electrice la uzina sa din Ghent și, în 2025, module de baterii pentru pachetele de baterii în Ghent.