Cele trei camioane Volvo FH Electric operate de DFDS, în regiunea Klaipėda, sunt primele capete tractor electrice înmatriculate în Lituania.
Compania daneză de transport cu feribotul și transport de marfă DFDS începe operațiunile cu primele camioane electrice în vecinătatea orașului-port Klaipėda, Lituania.
“Suntem primii din Lituania care începem să furnizăm servicii de logistică cu ajutorul tractoarelor electrice. În plus, am adăugat imediat trei camioane electrice la flota noastră din Lituania – aceasta este cea mai mare flotă din Lituania. Acest lucru nu numai că ne va ajuta să reducem în mod semnificativ emisiile de CO2, dar ne va oferi și un avantaj competitiv suplimentar, deoarece putem asigura imediat livrarea durabilă a unor volume mari de marfă”, a declarat Vadimas Radiuk, director al DFDS Trucking.
VEZI ȘI: Gebrüder Weiss România a testat în premieră un camion electric
În cadrul lanțului de aprovizionare DFDS din Lituania, cele trei camioane electrice vor fi utilizate în principal pentru transportul de marfă pe distanțe scurte în regiunea Klaipėda. Principalul lor scop va fi transportul produselor unui gigant din industria mobilei de la fabrică la port.
Cele trei camioane electrice Volvo FH au o greutate brută de până la 44 de tone și pot parcurge până la 300-380 km cu o singură încărcare. Spre deosebire de versiunile diesel, acestea nu poluează mediul înconjurător, astfel că fiecare dintre ele va economisi aproximativ 40 de tone de emisii de CO2 pe an. În plus, oferă șoferilor o experiență de condus superioară, deoarece nivelul de zgomot este aproape zero și nu există vibrații.
Flotă 100% electrică până în 2030
DFDS și-a propus ca un sfert din flota sa să fie în întregime electrică până în 2030 și să devină o companie neutră din punct de vedere ecologic până în 2050. Pentru a atinge aceste obiective, compania daneză a început în 2022 să furnizeze servicii de transport electric în Belgia, iar în luna martie a început operațiunile cu 20 de camioane electrice în Göteborg, Suedia, aceasta fiind cea mai mare flotă de vehicule electrice de mare tonaj din regiunea nordică.
Până la sfârșitul anului 2023, DFDS intenționează să angajeze în total 127 de camioane electrice Volvo în rețeaua sa logistică.
“Comandarea și implementarea record a 127 de capete tractor electrice în rețeaua noastră de transport ne ajută să ne atingem obiectivele ambițioase de sustenabilitate și să rămânem un lider pe cursul verde în industria logistică. Cu toate acestea, nu se poate fi un războinic în domeniu – este necesară cooperarea tuturor părților interesate, începând cu producătorii de vehicule, dezvoltatorii de infrastructură și terminând cu clienții, instituțiile guvernamentale și municipale și societatea însăși. Din cauza anumitor factori limitativi, cum ar fi lipsa punctelor de încărcare, timpul de încărcare, tractoarele electrice sunt în prezent cel mai bine adaptate pentru deservirea rutelor scurte, care se repetă constant”, spune Radiukas.