
Împreună cu clientul său Apple, DHL Express testează primul camion cu hidrogen între Breda (Olanda) și Bruxelles (Belgia), ca parte a programului Interreg NW Europe H2-Share, coordonat de WaterstofNet.
Scopul programului este de a facilita dezvoltarea vehiculelor grele cu emisii reduse de carbon alimentate cu hidrogen pentru aplicații logistice și de a câștiga experiență practică în diferite regiuni. Acesta creează un laborator viu transnațional și o bază pentru dezvoltarea industriei vehiculelor grele cu emisii zero.
„Într-o lume globalizată, combustibilii durabili și curați sunt esențiali pentru logistica neutră din punct de vedere climatic. Nu numai pentru transportul de mărfuri maritim și aerian, ci și pentru transportul de marfă rutier, deoarece aceștia ajută la reducerea emisiilor de CO2”, spune Alberto Nobis, CEO DHL Express Europe.
În timp ce camioanele electrice cu baterii pot funcționa eficient în timpul livrării pe ultimul kilometru, combustibilii din energii regenerabile, cum ar fi hidrogenul, sunt esențiali pentru transportul rutier pe distanțe lungi cu emisii zero. Datorită potențialului lor vast, DHL Express testează acum un vehicul greu cu pile de combustie pe bază de hidrogen de la VDL.
VEZI ȘI: Unele camioane Euro VI D încălcă limitele de emisii ale UE, spune T&E
Camionul, operat de Dutch Nassau Sneltransport, transportă livrările Apple și acoperă o distanță zilnică de aproximativ 200 km, parcurgând ruta transfrontalieră dintre Olanda și Belgia. Acesta alimentează zilnic în Breda, la o stație mobilă de combustibil din Wystrach, ca parte a proiectului. În faza de testare, DHL Express reduce emisiile de CO2 cu până la 350 de tone.
În conformitate cu planul său pentru sustenabilitate, Deutsche Post DHL Group investește masiv în utilizarea combustibililor alternativi.
Hidrogenul deschide o nouă piață și poate contribui la soluții ecologice de transport. Perspectivele din proiect ajută la evaluarea potențialului acestei alternative de combustibil și sprijină procesele de luare a deciziilor.