
Pe baza obiectivului Grupului DHL de a reduce la zero emisiile din lanțul logistic până în 2050, DHL Freight investește din ce în ce mai mult în sisteme alternative de transport pe distanțe scurte și lungi.
DHL Freight, unul dintre principalii furnizori de servicii de transport rutier de marfă din Europa, testează un camion IVECO Stralis NP cu LNG în combinație cu o semiremorcă mega.
De altfel, aceasta este o premieră, deoarece este pentru prima dată când un camion alimentat cu gaz natural poate fi combinat cu o semiremorcă mega, acest lucru neputând fi posibil anterior datorită designului rezervorului.
Datorită înălțimi de încărcare de trei metri și a eficienței consumului de carburant, semiremroca mega este preferată în industria automobilelor, deoarece oferă pe lângă volumul mare de încărcare și posibilitatea încărcării unor componente mai mari, ceea ce face din BMW Group partenerul ideal de testare.
Ansamblul va fi testat timp de un an, urmând să facă transport zilnic pe o rută fixă între centrul logistic DHL și uzina de producție BMW Group din sudul Germaniei.
“Combinația dintre un camion alimentat cu LNG și o semiremorcă mega promite o soluție durabilă pentru logistica auto. Suntem capabili să satisfacem cerințele de transport ale clientului în cel mai bun mod posibil, reducând în același timp în mod semnificativ emisiile de gaze cu efect de seră de-a lungul lanțului de aprovizionare. Creșterea eficienței consumului de combustibil și reducerea dovedită a emisiilor nocive provocate de utilizarea gazului natural contribuie la creșterea durabilității transportului rutier pe distanțe lungi”, spune Uwe Brinks, CEO DHL Freight.
VEZI ȘI: Șofer de camion polonez amendat pentru manipularea tahografului în Danemarca
Camioanele alimentate cu gaz natural oferă o eficiență de combustibil mai mare cu 15% față de cele cu motoare diesel și au o autonomie de 1.500 km.
Acest lucru înseamnă o economie imediată a costurilor.
De asemenea, ele emit cu până la 99% mai puține pulberi în suspensie și cu până la 70% mai puține emisii de oxid de azot (NOx) decât nivelurile impuse de normele Euro VI actuale.
Nivelul redus de zgomot al motoarelor alimentate cu LNG oferă un avantaj suplimentar atunci când transportul include zonele interioare ale orașului și transport non-stop.
Inițial, DHL Freight a câștigat experiență în cazul camioanelor alimentate cu LNG în Belgia. Începând cu vara anului 2018, patru camioane grele de transport pe distanțe lungi au făcut parte dintr-o soluție durabilă de transport pentru unul dintre cei mai mari dezvoltatori și vânzători de încălțăminte și îmbrăcăminte sportivă din lume.
Din 2018, atunci când a fost reînnoit contractul cu BMW Group, DHL gestionează șapte zone suplimentare ale lanțului de aprovizionare al producătorului auto bavarez, precum și toate transporturile rutiere între 17 țări.