GreenZoneTop News

DHL Germania testează un camion cu hidrogen de 15 tone

Diviziile grupului DHL Freight și Post & Parcel Germania testează un camion cu hidrogen, bazat pe Mercedes-Benz Atego, în distribuția și transportul de linie.

Pentru a determina combinația optimă de tehnologii și sisteme de propulsie cu scopul de a-și atinge obiectivul de zero emisii nete până în 2050, DHL și-a propus să testeze tot spectrul de tehnologii disponibile pe piață.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

Astfel, la început de februarie, DHL Freight a introdus în flota un camion cu hidrogen dezvoltat de producătorului de vehicule comerciale speciale Paul Nutzfahrzeuge GmbH. Denumit Paul Hydrogen Power-Truck, acesta va fi utilizat timp de un an de zile în cadrul unui proiect pilot în distribuția și transportul de linie la locația din Köln.

Acesta este deja al doilea camion pe bază de hidrogen pentru grupul DHL din Germania, după cel exploatat de divizia Post & Parcel Germany la sediul din Köln West.

Cele două camioane de 15,6 tone, produse de Paul Nutzfahrzeuge în numele Shell în Vilshofen, au o autonomie de aproximativ 400 km cu remorcă și 600 km fără remorcă. Baza pentru primul camion cu pile de combustie pe bază de hidrogen de capacitate medie produs în serie în Germania este asigurată de un Mercedes-Benz Atego.

VEZI ȘI: Arcese comandă noul camion electric Mercedes-Benz eActros 600

Cele două camioane sunt exploatate de DHL Freight și Post & Parcel Germania prin intermediul modelului inovator al platformei Shell Hydrogen Pay-Per-Use. Pe lângă vehicul și infrastructura de realimentare cu hidrogen, oferta Shell acoperă, de asemenea, toate serviciile și asistența necesare pe perioada de utilizare. Întreținerea camioanelor este făcută exclusiv la atelierul de service Daimler Truck AG din Frechen.

DHL testează întreg spectrul de propulsii alternative

DHL și diviziile sale testează și implementează diverse soluții de propulsie sustenabilă ca parte a strategiei de sustenabilitate și a obiectivului intermediar de reducere a emisiilor la mai puțin de 29 de milioane de tone până în 2030. Un avantaj al camioanelor cu hidrogen este acela că, din sistemul de evacuare ies doar vapori de apă. Dacă hidrogenul utilizat este produs cu energie electrică ecologică, reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră poate fi de până la 100%.

“În domeniul transportului rutier, în care nicio tehnologie de propulsie alternativă nu s-a impus încă ca fiind câștigătoare, este esențial să menținem o abordare neutră din punct de vedere tehnologic și să continuăm să testăm diverse soluții durabile. Aceasta include nu numai camioanele electrice cu baterii, ci și vehiculele pe bază de hidrogen, care excelează pe distanțe mai lungi datorită autonomiei lor impresionante și a capacităților de realimentare rapidă. Scopul nostru final este de a determina combinația optimă de tehnologii și sisteme de propulsie pentru a ne atinge obiectivul nostru logistic de zero emisii nete până în 2050”, spune Thomas Vogel, CEO al DHL Freight DACH, UK & IE.

Pentru DHL Freight, în Germania există deja aproximativ 150 de vehicule care fie nu emit emisii de carbon, fie au emisii de gaze cu efect de seră reduse semnificativ. Printre acestea se numără vehicule electrice cu baterii pentru transportul local și vehicule bio-CNG și bio-LNG pentru transportul pe distanțe lungi. În 2024 se vor adăuga proiecte pilot suplimentare care implică camioane electrice cu baterii pentru transportul pe distanțe lungi sau cu propulsie pe bază de hidrogen.

Din aceeași categorie...

Back to top button