Diferențele și lucrurile comune dintre aparatul Toll Collect și noul tahograf digital

Diferențe și lucruri comune între aparatul Toll Colect și noul tahograf digital

Care sunt diferențele și lucruri comune dintre aparatul Toll Collect și noul tahograf digital, obligatoriu pe vehiculele noi de peste 3.5 tone începând din iunie 2019.

Tahograful digital este, la fel ca și aparatul Toll Collect, obligatoriu pentru vehiculele de peste 3.5 tone. În prima fază mecanic, acum digital, tahograful înregistrează mai mulți parametri în timpul călătoriei.

Astfel, managerii de flote sau autoritățile pot vedea cât timp a stat un șifer la volan sau cu ce viteză a mers acesta. De aici se poate verifica dacă șoferul a respectat timpii de condus și odihnă sau dacă a respectat limitele de viteză impuse.

Din iunie 2019, cea de-a patra generatie a tahografului digital este obligatorie pentru toate vehiculele de peste 3.5 tone. Noile aparate sunt dotate cu un receiver pentru semnale GNSS și sistem de comunicație DSRC.

Astfel, pentru un control, șoferul nu trebuie să fie oprit în trafic pentru că aceste date se poată fi colectate automat via DSRC, exact ca în cazul aparatului Toll Collect care certifică plata taxelor de drum.

Noua generație a tahografului digital înregistrează și poziția pe drum la plecare, sosire și din trei în trei ore de mers, manipularea fiind astfel aproape imposibilă. Aceste date pot fi accesate ușor de managerul de flotă care primește peste 70 de informații cu care poate să eficientizeze strategia de transport a companiei.

VEZI ȘI: Combustibilii sintetici sunt “calul troian” al industriei de transport, spune Daimler

Noul tahograf nu dispune însă de posibilitatea de a face update-uri prin unde radio, aparatul Toll Collect având această funcție în standard.

În același timp, cele două aparate respectă prevederi legislative diferite. În cazul tahografului digital acesta ține cont de prevederile Uniunii Europene, iar aparatul Toll Collect se ghidează după legislația națională din Germania.

Tocmai de aceea este greu de crezut că cele două aparate ar putea fuziona la un moment dat decât dacă va exista o legislație comună pentru toate țările din Uniunii Europene. În plus, din 2021, tahograful digital va putea înregistra și transmite greutatea totală a vehiculului.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.