Ford Trucks Noua gama F-Line
Noua generatie DAF - TH Trucks
Magazin

Volvo FH vs. Koenigsegg One:1: Diferențele de dezvoltare

Renault Trucks - Noile game T, C, K, D 2025

Oare câțí dintre voi s-au gândit la diferențele de dezvoltare dintre Volvo FH I-Shift Dual Clutch și Koenigsegg One 1:1?

Suntem convinși că toți fanii Volvo Trucks – și nu numai – își amintesc de cel mai recent test comparativ realizat de suedezi.

Tot ce trebuie să știi despre utilizarea aparatului unic de taxare

The Epic Fight”, așa cum noi l-am numit, a pus față în față, pe circuit, noul Volvo FH cu transmisie I-Shift Dual Clutch și Koenigsegg One:1 – singurul automobil sport de serie din lume cu un raport putere/greutate de 1:1, motorul său dezvoltând un megawatt de putere.

Și chiar dacă a pierdut lupta pe circuit – lucru absolut firesc – camionul suedezilor, echipat cu noua cutie cu dublu ambreiaj, a reușit să impresioneze la mai multe capitole, unul dintre cele mai importante fiind chiar procesul de dezvoltare.

Plecând de la informația că pentru dezvoltarea și producția a șase exemplare Koenigsegg One:1 au fost necesari doar doi ani, 15 ingineri și un personal de 50 de oameni, vă prezentăm acum ce a fost nevoie pentru ca suedezii de la Volvo Trucks să creeze noua serie FH.

Diferentele de dezvoltare dintre Volvo FH si Koenigsegg One:1

Pentru a crea un camion de clasă mondială, toți cei implicați în proiect trebuie să tragă în aceeași direcție.
Volvo Trucks n-ar fi putut niciodată să dezvolte seria FH fără aportul angajaților săi experimentați din întreaga lume, care au împărtășit aceeași pasiune și entuziasm pentru produs.

900 de șoferi consultați

Pentru majoritatea șoferilor, cabina reprezintă un adevărat spațiu de lucru, în care își petrec zile întregi pe drumuri. Tocmai de aceea, Volvo Trucks a decis să îi implice direct în procesul de dezvoltare al noului Volvo FH.

Astfel, 900 de șoferi profesioniști au fost chestionați pentru a obține o imagine clară a ceea ce consideră ei esențial într-o cabină. Feedbackul lor a fost integrat în proiectare, contribuind la îmbunătățiri concrete.

Peste 100.000 de camioane produse

Dacă Koenigsegg a construit doar șase exemplare One:1 în doi ani, Volvo Trucks operează la o cu totul altă scară.

Doar anul trecut, producătorul suedez a asamblat și livrat peste 115.000 de unități Volvo FH către clienți din întreaga lume. Iar construcția efectivă a unui camion durează, în medie, doar cinci zile – o demonstrație impresionantă de eficiență industrială.

Diferentele de dezvoltare dintre Volvo FH si Koenigsegg One:1

Odată ce primul prototip iese de pe linia de producție, el intră într-un amplu program global de testare. Așa-numitele „camioane fantomă” – versiuni încă nefinalizate ale viitorului model – sunt supuse unor teste riguroase, parcurgând milioane de kilometri în toate colțurile lumii și în orice tip de climat.

Testat între -45°C și +45°C

Intervalul de temperaturi în care a fost testat noul Volvo FH este remarcabil: de la gerul năprasnic din nordul Scandinaviei, unde temperaturile pot coborî sub -45°C, până la căldura toridă a Australiei, unde se pot atinge +45°C.

Aceste condiții extreme au fost ideale pentru echipa de testare, care timp de doi ani – exact perioada în care Koenigsegg a construit cele șase One:1 – a dus camionul la limită pentru a-i garanta fiabilitatea, confortul și performanțele în orice situație.

Din aceeași categorie...

Back to top button