CamioaneȘtiri

Din 2016, MAN TGX D38 poate fi comandat cu noul EfficientCruise

Începând cu 2016, legendarului model MAN TGX D38 lansat în 2014, va veni cu dotări suplimentare din mai multe puncte de vedere. Noi am aflat de ele și vi le vom prezenta pe rând pentru a fi siguri ca nu scăpăm nimic din vedere.

Modelul de vârf este predestinat pentru o rulare suverană, eficientă şi toate acestea la o turaţie redusă. La modelul emblematic, MAN se concentrează în mod consecvent asupra costurilor totale de operare (TCO). Grupul de transmisie al lui TGX D38 a fost îmbunătăţit consecvent şi dispune, începând cu vara anului 2015, prin MAN TipMatic TX, de o nouă generaţie de transmisie, completată cu funcţii extinse de confort. Asistentul EfficientCruise din noile generaţii de modele, utilizează şi mai multe funcţii pentru a economisi combustibil.

De la introducerea pe piaţă a tempomatului GPS EfficientCruise, sistemul convinge atât clienţii cât şi mediile de specialitate cu funcţiile sale adaptate la nevoile şoferului, previzualizarea rutelor şi circa şase procente economie de combustibil. MAN a vândut deja aproape 9.000 de autovehicule echipate cu EfficientCruise.

Din 2016, MAN TGX D38 poate fi comandat cu noul EfficientCruise

MAN a optimizat suplimentar EfficientCruise la adaptarea prevăzătoare a vitezei. La modelele din generaţia 2016, sistemul controlează şi modul de croazieră EfficientRoll, combinând astfel avantajele celor două sisteme. În combinaţie cu EfficientRoll, noul EfficientCruise activează întotdeauna funcţia de rulare, atunci când prin aceasta se poate realiza o reală economie de combustibil. Pentru aceasta, sistemul utilizează materialul 3D al traseelor din hărţile salvate.

Pe de altă parte, noul EfficientCruise intervine activ şi anticipativ în selectarea treptelor de viteză, cuplând înaintea sectoarelor de drum cu urcare în treapta de viteză potrivită, pentru ca panta să poată fi trecută fără întreruperi ale forţei de tracţiune. La urcuşuri scurte, autovehiculul evită, dacă este posibil, chiar total, treceri în trepte inferioare de viteză. Pentru a economisi în plus carburant, la sfârşitul unei rampe, autovehiculul cuplează din timp într-o treaptă superioară de viteză.

VEZI ȘI: MAN Finance un instrument financiar creat pentru transportatori

Principiul sistemului este reprezentat de previzualizarea rutei în baza datelor geografice 3D, stocate în calculatorul de bord, precum şi de localizarea autovehiculului prin intermediul semnalelor de satelit (GPS). Astfel, autocamionul are posibilitatea de a rula în mod automat deosebit de anticipativ, deci cu acumularea de avânt înainte de rampă şi, la finalul urcuşului, să ruleze cu viteză redusă peste culme. Implementarea sistemului EfficientCruise în circulaţia de cursă lungă şi în cea de distribuţie dispune de capacitatea de a reduce consumul unui autocamion cu până la şase procente, fără a lua în calcul pentru traseu vreo pierdere de timp. Acest asistent îl susţine pe şofer în cursele lungi, preluând sarcina solicitantă, de a accelera întotdeauna deosebit de prevăzător.

Operarea cu eficienţă certificată a asistentului nu se modifică la modelele din generaţia 2016: În cadrul unei viteze alese de către şofer, precum şi al unei toleranţe de viteză, ce poate fi selectată în patru trepte, sistemul EfficientCruise calculează viteza adecvată în vederea urcării şi coborârii unui deal, adaptând viteza de circulaţie în mod corespunzător. Intervalul de abatere de la viteza preselectată poate fi adaptată permanent de către şofer, în funcţie de situaţia de trafic existentă în acel moment. Patru trepte, ce şi-au dovedit eficienţa în practică, îi facilitează şoferului alegerea reglajelor potrivite.

La activare este întotdeauna preselectată treapta 3, care corespunde unor intervale de +/- 7 km/h. La o aglomeraţie redusă în circulaţie, treapta 4 permite limite şi mai mari în sus şi în jos, treptele 1 şi 2 pot fi foarte bine selectate atunci când circulaţia se desfăşoară în trafic mai aglomerat.

Descarcă revista online infoTrucker – https://www.infotrucker.ro/wp-content/uploads/2015/10/infotrucker_octombrie2015.pdf sau intră pe ISSUU

Urmărește #infotrucker pe Facebook, Instagram, Twitter, YouTube

 

Din aceeași categorie...

Back to top button