Din 2020, camioanele vor putea avea cabine mai lungi cu până la 90 centimetri

Din 2020, camioanele vor putea avea cabine mai lungi cu până la 90 centimetri

Legislatorii europeni au ajuns la un acord prin care, începând din septembrie 2020, camioanele vor putea avea cabine mai lungi cu până la 90 de centimetri.

Pe 30 ianuarie 2019, Comitetul Reprezentanților Permanenți al Consiliului a confirmat acordul provizoriu dintre președinția română și Parlamentul European referitor la modificarea Directivei (EU) 719/2015 privind lungimea maximă a camioanelor, pentru a devansa echiparea acestora cu cabine aerodinamice, mai lungi cu până la 90 de centimetri.

Astfel, designul rotunjit al părții frontale va face cabina mai aerodinamică, îmbunătățind cu până la 10% consumul de carburant la camioanele care transportă mărfuri pe distanțe lungi.

În plus, noul design va îmbunătăți vizibilitatea și siguranța pentru utilizatorii vulnerabili ai drumurilor. Nu în ultimul rând, deoarece vor fi mai lungi cu până la 90 de centimetri, noile cabine vor oferi un plus de confort pentru șoferi.

Înainte de a putea fi introduse pe piață, aceste cabine aerodinamice trebuie să îndeplinească cerințele de omologare de tip necesare, care vor fi instituite până la 1 noiembrie 2019.

Ulterior, va avea loc un vot formal în plenul Parlamentul European și în Consiliu Europei, cu scopul de a încheia această propunere în timpul actualei legislaturi a PE.

Din 2020, camioanele vor putea avea cabine mai lungi cu până la 90 centimetri

De asemenea, pe 21 februarie 2019, legislatorii vor decide cu privire la o altă reformă cheie – introducerea unui standard de „vizibilitate directă” pentru noile camioane în regulamentul privind siguranța generală.

VEZI ȘI: H.Essers și Lineas au lansat un nou serviciu intermodal direct între Genk și Trieste

Se așteaptă ca standardul să stabilească zona din jurul cabinei camionului pe care șoferul trebuie să o poată vedea fără a folosi oglinzi sau camere de luat vederi, îmbunătățind astfel siguranța pentru pietoni, bicicliști și alți participanți la trafic.

Conform Transport & Environment, astăzi, camioanele reprezintă 2% din vehiculele de pe șosea, fiind responsabile pentru 15% din numărul de decese, care se ridică la 4.000 în fiecare an în Europa. Din acestea, aproximativ 1.000 sunt bicicliștii și pietonii.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.