Din 2020, cresc amenzi pentru șoferii de camioane și autobuze în Danemarca

Din 2020, cresc amenzi pentru șoferii de camioane și autobuze în Danemarca

Începând cu 1 ianuarie 2020, Danemarca a crescut cuantumul amenzilor pentru șoferii de camioane și autobuze, respectiv companiile de transport care pun în pericol siguranța traficului.

Zăpadă pe plafon, probleme la sistemul de frânare și anvelope uzate. Acestea sunt doar câteva din lucrurile care îi vor costa mai mult în Danemarca pe șoferii de camioane și autobuze, respectiv companiile pentru care aceștia lucrează.

Conform informațiile din presa daneză, amenzile pentru segmentul de vehicule comerciale grele vor crește cu până la de zece ori, începând de la 1 ianuarie 2020.

Noile sancțiuni au fost discutate în parlamentul danez și vin ca urmare a numeroaselor probleme descoperite anul acesta în trafic de organele de control.

În cazul camioanelor și autocarelor principalele probleme erau legate de siguranța rutieră.

Astfel, la prima încălcare a legislației în materie de siguranță rutieră, propietarul vehiculului primește o amendă de 10.000 de coroane, iar șoferul o amendă de 5.000 de coroane. (o coroană daneză este 0.63 de bani la cursul BNR din 22 octombrie).

VEZI ȘI: Un camion condus de un șofer român s-a răsturnat pe A 8 în Austria

În cazul în care șoferul este prins a doua oară la volanul unui vehicul cu probleme, amenda va fi de 10.000 de coroane.

Reprezentanții Asociației Daneze pentru Transportul Rutier de Mărfuri (ITD) au anunțat că nu au nicio problemă cu aceste amenzi, dacă organele de control vor face diferența între ceea ce este responsabilitatea șoferului și ce nu.

Și mai ales dacă ar putea să constate care sunt problemele din punct de vedere tehnic la mașină fără intervenția într-un service specializat.

Social democrații din parlamentul danez au vrut ca prevederile din noua legislație să nu aibă un impact asupra șoferilor, considerând că amenzile sunt prea mari, dar majoritatea parlamentarilor a fost împotrivă și astfel schimbările vor intra în vigoare de la 1 ianuarie 2020.

Modificarea legislației vine după ce unitatea de control a poliției pentru traficul greu a anunțat că 65% dintre camioanele și autocarele controlate aveau probleme tehnice care puneau în pericol siguranța rutieră.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.