Din 2022, Danemarca ar putea aproba camioanele de până la 34.5 de metri

Începând din 2022, Danemarca ar putea aproba camioanele cu lungimea de până la 34.5 de metri și MTMA de până la 80 de tone, cu două semiremorci normale interconectate cu axă dolly, cunoscute sub numele de Duo trailer.
Directoratul de Drumuri din Danemarca, Autoritatea Daneză de Transport și alte părți interesate, inclusiv asociația de transportatori DTL, lucrează în prezent la actualizarea regulilor privind dimensiunile și masele maxime ale camioanelor.
Dacă vor fi aprobate, camioanele mai lungi vor fi benefice atât pentru transportatori, cât și pentru mediu.
”Cu cât camionul este mai lung, cu atât el poate transporta mai multă marfă și sunt necesare mai puține curse. Costurile transportatorilor cu carburantul vor scădea. Iar mai puțină motorină arsă înseamnă și mai puține emisii de CO2. Acestea sunt cele mai bune argumente pentru a convinge autoritățile să aprobe camioanele mai lungi”, a declarat Ove Holm, șef de politici de afaceri al asociației DTL.
Ansamblurile de 32 de metri lungime, formate din două semiremorci interconectate cu axă dolly, cunoscute sub denumirea de DUO trailer, sunt în cărți pentru noile reguli și ar putea fi aprobate în Danemarca începând cu 2022.
VEZI ȘI: Camioanele extra-lungi devin tot mai populare în Europa
”Legislația și regulile pentru masele și dimensiunile maxime sunt importante, deoarece ele determină capacitatea de încărcare în tone, metri cubi sau număr de paleți. Regulile setează limitele operațiunilor unui transportator. Cu cât putem obține mai mult, cu atât va crește eficiența sectorului de transport”, a mai spus Ove Holm.
În prezent, în Danemarca sunt permise combinațiile cap tractor – semiremorcă de 16,5 metri lungime și trenurile rutiere (camion + remorcă) de până la 18,75 metri lungime. De asemenea, pot fi testate, cu autorizații speciale, ansambluri rutiere cu lungimi de până la 25,25 metri și masă maximă de 60 de tone.
Țări precum Suedia, Finlanda și Spania permit deja astfel de combinații cu două semiremorci normale, cu greutate maximă între 70 și 76 de tone.