In Focus

Din 2022, pe drumurile publice din Germania ar putea circula vehicule autonome Nivel 4 SAE

Din 2022, pe drumurile publice din Germania ar putea circula vehicule autonome Nivel 4 SAE, dacă proiectul de lege depus de ministrul german al transporturilor va fi aprobat.

Germania și-a propus să devină prima țară din lume care să scoată vehiculele autonome din centrele și laboratoarele de testate pe drumurile publice și face pași importanți în acest sens.

Din 2022, pe drumurile publice din Germania ar putea circula vehicule autonome Nivel 4 SAE

Andreas Scheuer, ministrul trasporturilor, a pus la punct un proiect de lege supus dezbaterii în Parlamentul german (Bundestag) și Consiliului Federal (Bundesrat), dar și public, pentru ca varianta finală să cuprindă toate aspectele legate de condusul autonom.

Nu doar din punct de vedere legislativ, Germania vrea să dețină un rol major în ceea ce privește condusul autonom la nivel mondial și a demarat mai multe proiecte pilot prin care susține și finanțează dezvoltarea unei astfel de infrastructuri și vehicule.

BMVI lucrează intens la îmbunătățirea cadrului legislativ, dupe ce primul proiect de lege a fost aprobat pe 21 iunie 2017. Noul proiect include modificări ale drepturilor și obligațiilor conducătorului vehiculului în timpul mersului autonom. În actualul proiect, vehiculele autonome de nivel 3 pot prelua unele dintre funcțiile autonome, dar în continuare este obligatoriu ca șoferul să fie în cabină.

Pasul următor este să se stabilească un cadrul legislativ pentru vehiculele autonome Nivel 4 SAE și care sunt condițiile pentru ca acestea să poată circula în traficul normal la nivelul întregii țări.

Prin aprobarea unui astfel de proiect de lege, Germania ar deveni prima țară din lume care ar permite circulația unui vehicul autonom fără șofer. Obiectivul ministrului transporturilor este ca până în 2022 să fie aprobat acest proiect și primele vehicule să circule deja pe drumurile publice. Cel mai probabil însă este că nici la acest nivel vehiculele nu vor putea circula fără să existe o persoană în cabină care să poată interveni în caz de necesitate.

VEZI ȘI: MAN TGX Individual Lion S, camionul “alfa” al bavarezilor de la MAN

În acest moment se analizează situațiile unde ar putea funcționa transportul autonom, care sunt condițiile tehnice necesare și reglementarea în ceea ce privește prelucrarea datelor necesare pentru ca un vehicul autonom să poată circula.

Până în 2022, Germania va derula și finanța o serie de proiecte de mobilitate autonoma pentru a acumula suficiente date care să-i permită stabilirea unui cadrul legislativ. Astfel, prima întâlnire va fi în septembrie 2021 unde se vor analiza datele colectate și se va discuta pe propunerile făcute în urma consultărilor publice.

Reprezentanții BMVI vor ține cont ca noul proiect de lege să fie armonizat cu toate prevederile în vigoare la nivelul Uniunii Europene, aceștia notificând deja comisia UE pentru a avea un feedback și din partea specialiștilor din transporturi. Forma finală a acestui proiect de lege va fi publicată până la sfârșitul anului 2021, urmând ca discuțiile pentru aprobare să înceapă în primul trimestru din 2022.

Din aceeași categorie...

Back to top button