Direcția asistată electric disponibilă opțional pe camioanele Scania

Direcția asistată electric disponibilă opțional pe camioanele Scania
Direcția asistată electric este o completare excelentă în oferta Scania, aducând avantaje semnificative în numele confortului și siguranței rutiere.

Scania a lansat direcția asistată electric (EAS) ca opțiune pentru camioanele sale, care îmbunătățește stabilitatea la viteze mai mari, controlul șoferului asupra camionului în spații înguste și permite implementarea unor sisteme noi sau îmbunătățite de asistență a șoferului.

Direcția asistată electric disponibilă opțional pe camioanele Scania

Împreună, acestea vor contribui la reducerea încărcăturii mentale a șoferilor în timp ce conduc diferite tipuri de combinații de camioane pe drumurile ocupate. Funcțiile direcției asistate electric sunt bazate pe ADAS (sisteme avansate de asistență a șoferului) și active la viteze peste 60 km/h, însă șoferii trebuie să țină în continuare mâinile pe volan.

„Reducerea unei părți a încărcăturii mentale care vine odată cu răspunderea pentru vehicule de tonaj este un mare sprijin pentru toți șoferii de camioane de acolo care ne servesc pe ceilalți”, spune Stefan Dorski, Senior Vice Președinte și Șef al Scania Trucks.

Direcția asistată electric necesită un efort fizic mai mic din partea șoferului, acesta reduce oboseala la sfârșitul zilei, în special atunci când se utilizează în principal manevre cu viteză redusă, cum ar fi în construcții sau distribuție.

Sistemul EAS este electro-hidraulic, dependent de viteză și oferă funcționalități precum asistența activă la întoarcerea în bandă și compensarea direcției la vânt lateral. În plus, acesta face direcția se revină la poziția zero de la sine, acest lucru fiind benefic mai ales la deplasarea în marșarier.

VEZI ȘI: Modelul Scania L poate fi echipat opțional cu ușă batantă City Door

Algoritmul de control include factori precum viteza, asigurându-se că cuplul volanului este întotdeauna proporțional cu rezistența provenită de la roți. Cu alte cuvinte, acestă direcție oferă un feedback mai bun pentru șofer, în comparație cu Direcția Dinamică Volvo, de exemplu.

„EAS aduce beneficii șoferului în multe feluri. Funcționează ca un servo suplimentar, ceea ce face camionul mai ușor de condus, în special la viteze mici”, spune Gustav Ling, inginer de dezvoltare la Scania R&D.

De asemenea, camioanele Scania cu direcție asistată electric pot fi comandate cu mai multe sisteme de asistență inteligente care, pe baza unui standard de facto din industria auto, sunt identificate folosind acronime confuze. Totuși, Scania a ușurat viața clienților și a grupat aceste sisteme de asistență în trei pachete – denumite Detecție, Prevenire și Confort – care vor ghida clienții potențiali printr-o structură simplă și logică.

Camioanele Scania pot fi echipate opțional cu direcția asistată electric

Camioanele Scania pot fi echipate opțional cu direcția asistată electric

Majoritatea funcțiilor pot fi activate sau dezactivate de către șofer. Unele au funcționalități parțial suprapuse, în funcție de factori precum viteza, zona de monitorizare, autonomie și disponibilitatea marcajelor rutiere.

Toate sistemele bazate pe direcția asistată electric împărtășesc o logică comună de avertizare cu niveluri crescute de activare prin sunet, lumini de avertizare sau, eventual, în unele cazuri, chiar interveție activă asupra direcției camionului.

Trei pachete disponibile
Odată cu introducerea direcției asistate electric, Scania a introdus o serie de noi funcții de asistență care propun un plus de confort și siguranță în timpul deplasarilor lungi. Cele trei noi funcții care sunt posibile prin introducerea EAS sunt următoarele, adăugând fie confort, fie siguranță sporită:

LKA – asistent pentru păstrarea benzii de rulare
Sistemul monitorizează în mod constant marcajele de bandă pentru a menține vehiculul centrat pe banda utilizând direcția activă. LKA oferă asistență atunci când este activat și condițiile de activare (viteza de cel puțin 60 km/h) sunt îndeplinite.

LDW AS – Avertizare la ieșirea din bandă cu direcție activă
Aceasta este o extensie a funcției standard LDW. Nu numai că detectează potențiale ieșiri din bendă, dar intervine și direcționează vehiculul înapoi pe bandă. Desigur, schimbările de bandă intenționate, atunci când șoferul folosește lampa indicatoare de direcție, nu sunt afectate.

LCP – Prevenirea coliziunii la schimbărea benzii
LCP funcționează împreună cu sistemul Scania de avertizare a unghiurilor moarte pentru a evita coliziunile la schimbarea benzii. Când BSW (Blind Spot Warning) declanșează cel mai intens avertisment, prin detectarea, de exemplu, a unui alt vehicul, LCP folosește direcția activă pentru a opri schimbarea benzii (chiar dacă lămpile indicatoare de direcție sunt activate) și pentru a aduce camionul înapoi pe banda inițială.

„S-ar putea să nu fie întotdeauna dragoste la prima vedere pentru șofer, dar credem că aceștia vor învăța cum și când aceste funcții diferite pot fi utile”, mai spune Gustav Ling.

Follow #infotrucker