Discuțiile privind transportul prin Eurotunnel sunt în impas din cauza Brexit

Discuțiile privind transportul prin Eurotunnel sunt în impas din cauza Brexit-ului
Un raport recent acuza guvernul britanic că nu a reușit să asigure funcționarea legăturii feroviare din Eurotunnel înainte de Brexit. În același timp, oficialii europeni încă nu au confirma planurile cu privire la gestionarea acestuia.

Conform raportului publicat pe 22 septembrie de Comitetului European de Examinare din Marea Britanie, lipsa progresului în intermedierea unui nou acord care acoperă și operațiunile din tunelul de sub Canalul Mânecii ridică „îngrijorări cu privire la funcționarea sigură Eurotunnel, după 31 decembrie, dat fiind că majoritatea legislației europene nu se va mai aplica în Marea Britanie”.

Discuțiile privind transportul prin Eurotunnel sunt în impas din cauza Brexit

Este singura legătură de transport de „suprafață” din Marea Britanie cu Europa continentală, utilizată de aproximativ 11 milioane de pasageri în fiecare an și este guvernată de Tratatul anglo-francez de la Canterbury, care va trebui modificat pentru a reflecta noua ordine juridică.

Comisia Europeană dorește ca tratatul nou să împuternicească autoritățile Eurotunnel să aplice legislația Uniunii Europene pe ambele părți ale legăturii feroviare, disputele urmând să fie sesizate Curții Europene de Justiție (CJUE).

„În ciuda faptului că și-a confirmat opoziția față de propuneri, guvernul nu a prezentat încă sugestii pentru un cadru alternativ de siguranță post-tranziție”, avertizează raportul comitetului, adăugând că timpul se apropie de final, iar un acord comun încă nu a fost finalizat.

VEZI ȘI: Soluții de depozitare la rece pentru transportul viitorului vaccin anti COVID-19

Raportul avertizează, de asemenea, că „fără un acord cu privire la regimul de siguranță predominant aplicabil Eurotunnel, există posibilitatea reală de perturbare semnificativă a funcționării sale”.

Prim-ministrul britanic a insistat în repetate rânduri că CJUE nu ar trebui să aibă nicio influență asupra Regatului Unit odată cu finalizarea tranziției Brexit, lucru care s-a dovedit a fi un punct de blocare în negocierile în curs de desfășurare într-o serie de domenii.

Deși a fost puțină nevoie de un mecanism de soluționare a litigiilor în cei 25 de ani de la deschiderea Eurotunnel-ului, faptul că legislația europeană nu se va mai aplica pe cealaltă parte a Canalului Mânecii înseamnă că probabilitatea de a implementa un mecanism nou va crește.

Follow #infotrucker