Distribuție nocturnă inteligentă în Stockholm cu Scania electric hibrid

Distribuție nocturnă inteligentă în Stockholm cu Scania electric hibrid
Noul camion Scania electric hibrid este testat în prezent în cadrul operațiunilor de distribuție nocturnă pentru lanțul de restaurante McDonald's din Stockholm.

Datorită restricțiilor de zgomot, livrările în centrul capitalei Suediei nu sunt permise pe timp de noapte.

Distribuție nocturnă inteligentă în Stockholm cu Scania electric hibrid

Totuși, municipalitatea din Stockholm le-a permis celor de la McDonald’s, alături de HAVI, Institutul Regal de Tehnologie din Stockholm și Scania, să înceapă o serie de teste cu noul camion Scania electric hibrid în operațiuni de distribuție nocturnă.

Camionul este conectat și utilizează serviciul bazat pe restricționare zonală a poziției, Scania Zone, disponibil prin Scania Fleet Management, care asistă șoferul și reduce perturbările din trafic în zonele centrale urbane. Mai exact, la intrarea în zona predefinită în Scania Zone, camionul se adaptează automat reglementărilor existente, cum ar fi standardele de emisii, zgomot și limitele de viteză.

În mod normal, majoritatea operațiunilor de distribuție urbană sunt programate dimineața, înainte de începerea activității, însă ulterior camioanele sunt prinse în trafic la ore de vârf. Însă, deoarece camionul Scania electric hibrid poate rula în modul complet electric până la 10 kilometri, livrările pot fi efectuate pe timpul nopții, când străzile sunt aproape goale.

Emisii de carbon reduse cu până la 90 de procente
Camionul utilizează HVO (ulei vegetal hidrotratat) drept combustibil în timpul călătoriei de 22 de kilometri de la depozitul HAVI până în centrul orașului Stockholm, care reduce emisiile de carbon cu până la 90%.

VEZI ȘI: Siguranță sporită în timpul lucrărilor din trafic cu ajutorul camioanelor autonome

La intrarea în centrul orașului, vehiculul trece automat în mod complet electric, prin intermediul serviciul Zone Scania. Bateria este încărcat atât prin frânare regenerativă, care captează energia cinetică cât și încărcarea de la o sursă externă.

La unul dintre restaurante a fost instalată o stație de încărcare, la care camionul este conectat în timpul operațiunilor de încărcări și descărcare, respectiv pe timpul pauzei șoferului.

Camionul este operat în mod silențios și fără emisii în zonele urbane sensibile, însă poate călători complet încărcat și pe autostrăzi fără limită de autonomie, cu emisii reduse de carbon datorită utilizării biocombustibilului.

Inițiativa europeană Civitas Eccentric – în care sunt implicate orașele Stockholm, Madrid, Munchen, Ruse și Turku – se concentrează asupra soluțiilor inovatoare pentru mobilitatea durabilă a populației din zonele suburbane și a logisticii transportului fără emisii în centrele urbane.

Follow #infotrucker