Doar 27,37% din firmele de transport din Romania sunt in legalitate

Conform, Federaţia Operatorilor Români de Transport (FORT) din cele aproximativ 115.000 de firme de transport de persoane şi marfă înregistrate în România, doar 31.481 îşi desfăşoară activitatea legal. Din datele statistice prezentate, pe de o parte, de Institutul Naţional de Statistică şi, pe de altă parte, de Autoritatea Rutieră Română, în România sunt înregistrate peste 115.000 de firme cu obiect de activitate principal transportul rutier public de marfă şi de călători.

Totodată, cele două tipuri de activităţi însumează un număr de 102.235 de angajaţi, rezultând astfel că numărul total de angajaţi din domeniu este mai mic cu 12% decât numărul firmelor”.
Rezultatele ARR arată că în România numai 31.481 de societăţi comerciale deţineau, la începutul lunii martie, licenţe valabile pentru efectuarea în condiţii de legalitate a operaţiunilor de tranport şi că se efectuează operaţiuni de transport legale cu un număr de 128.714 autovehicule comerciale licenţiate.

Doar 27,37% din firmele de transport din Romania sunt in legalitate

„Concluziile ce se desprind din datele statistice prezentate anterior sunt extrem de grave şi pot fi transpuse prin faptul că 12% din totalul firmelor cu profil de transport nu au nici un angajat şi numai 27,37% din totalul firmelor cu profil transport mai efectuează activităţi legale. În ultimii trei ani, cel puţin 50% din operatorii de transport licenţiaţi au renunţat la activitate“, potrivit FORT.

„Aplicarea unei astfel de măsuri are dublu efect în economie, reuşind să echilibreze costurile între transportatorii români şi transportatorii europeni şi în acelaşi timp încurajează transportatorii ilegali să intre în zona de concurenţa loială, limitând astfel frauda fiscală din domeniul transporturilor auto, care a atins numai anul trecut valoarea de peste 1 miliard de euro“, explică reprezentanţii transportatorilor.

Astfel, Federaţia Operatorilor Români de Transport solicită Guvernului României aprobarea în regim de urgenţă a măsurii de returnare a accizei din carburant pentru transportatorii români deţinători de licenţe publice de transport mărfuri şi persoane, după modelul practicat deja cu succes în multe ţări europene precum Spania, Slovenia şi de la 1 ianuarie şi în Ungaria.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.