Doi experitori amendati de UE cu 49 milioane euro

Doi experitori amendati de UE cu 49 milioane euro

Comisia Europeana a amendat cu 49 de milioane de euro companiile Express Interfracht din Austria si DB Schenker din Germania pentru incalcarea regulilor antitrust.

Kühne + Nagel, a treia companie vizata de ancheta UE este posibil sa evite pedeapsa deoarece coopereaza cu anchetatorii.

Ancheta antitrust desfasurata la nivel european aratat ca cele trei mari societati de transport si logistica si-au impartit clientii si au folosit acelasi pret timp de opt ani, pentru a bloca societatile feroviare de transport marfa Balkan Train si SOP Train, gestionate impreuna de Express Interfracht, societate controlata de ÖBB, societatea de cai ferate din Austria), Schenker (Deutsche Bahn) si Kühne + Nagel. Primul serviciu leaga Europa de Vest de Europa de Sud-Est, in conformitate cu Europa Centrala prin Romania.

Doi experitori amendati de UE cu 49 milioane euro

O declaratie din 15 iulie 2015 a Comisiei Europeane explica practicile implementate de companie pentru a limita concurenta. Societatile au fost de acord cu privire la alocarea de clienti existenti si noi, infiintand un sistem de distributie a acestora echipat cu un „sistem de notificare” pentru a semnala clienti noi. Au schimbat informatii confidentiale referitoare la cerintele specifice ale clientului. Volumele de transport in comun agreate cu clientii producatori. Aceste infractiuni au fost puse in aplicare in perioada iulie 2004 pana in iunie 2012.

Pentru a calcula amenda, Comisia Europeana a luat in considerare cifra de afaceri produsa de cele doua societati care fac obiectul anchetei. In plus, instantele au considerat aria geografica si durata incalcarii regulilor antitrust. Cu toate acestea, cele trei companii au primit un tratament diferit. Kühne + Nagel a beneficiat de imunitate totala, pentru ca a dezvaluit existenta intelegerii, scapand astfel plata a 62 de milioane de euro.

Express Interfracht a realizat o reducere de 45% pentru ca a asistat in cadrul anchetei si 10% au recunoscut participarea la intelegere si va trebui sa plateasca 17 milioane de euro, in timp ce DB Schenker trebuie sa plateasca o amenda de aproximativ 32 milioane euro in ciuda faptului ca a primit o reducere de 30% (de asemenea, pentru colaborarea) si 10% (pentru admitere).

Aceasta ancheta deschide calea unei eventuale actiuni in justitie a clientilor societatilor care au utilizat serviciile Balkan Train si SOP Train. De fapt, Regulamentul CE 1/2003 si jurisprudenta considera deciziile Comisiei Europene ca dovada.

 

Follow #infotrucker