DP World încurajează clienții să transporte mărfurile pe calea ferată din Southampton, pentru a elimina mii de camioane de pe drumurile din Marea Britanie.
Prin programul Modal Shift din Southampton, DP World a eliminat peste 64.300 de camioane de pe drumurile din Marea Britanie în primul an de implementare. Această inițiativă a redus emisiile de carbon cu peste 17.000 de tone, reprezentând un pas semnificativ spre un transport de marfă mai sustenabil.
Lansat în septembrie 2023, programul oferă stimulente financiare clienților care optează pentru transportul containerelor pe cale ferată în loc de rutier, către terminale situate la maximum 140 de mile de portul Southampton.
Rezultatele sunt impresionante: ponderea transportului feroviar a crescut de la 21% la peste 30%, cu un obiectiv ambițios de a atinge 40% până în 2026. Această tranziție echivalează cu transferul a aproximativ șase milioane de mile rutiere către trenuri.
Creșterea semnificativă a volumului de marfă transportat pe calea ferată echivalează cu transferul a aproximativ șase milioane de mile rutiere către trenuri. Acest lucru oferă clienților noștri mai multe opțiuni pentru lanțurile lor de aprovizionare, contribuind la sustenabilitatea și reziliența acestora, spune John Trenchard, vicepreședintele comercial și al lanțului de aprovizionare la DP World UK.
Conexiuni feroviare extinse
În cadrul programului, au fost introduse patru noi servicii feroviare care leagă Southampton de Birmingham, Cardiff, East Midlands Gateway și Doncaster.
VEZI ȘI: Noul terminal trimodal Bertschi pentru mărfuri periculoase în Antwerp
De asemenea, a fost lansată o a doua rută feroviară între Southampton și hub-ul logistic London Gateway, dublând capacitatea de transport feroviar între cele două mari porturi de containere din Marea Britanie. Această extindere are potențialul de a elimina până la un milion de mile rutiere anual.
Impactul asupra mediului și transportului în Europa
Programul DP World din Southampton reflectă o tendință europeană mai amplă de a transfera transportul de marfă de pe drumuri pe calea ferată. Conform Agenției Europene de Mediu, transportul feroviar produce cu 75% mai puține emisii de CO2 pe tonă-kilometru comparativ cu transportul rutier.
Totuși, în 2022, transportul feroviar reprezenta doar 19% din volumul total de marfă transportat în UE, în timp ce transportul rutier domina cu 75%.
Uniunea Europeană și-a propus să dubleze ponderea transportului feroviar de marfă până în 2030, iar țări precum Germania investesc masiv în infrastructura feroviară pentru a sprijini aceste obiective.