Drepturile și obligațiile tuturor celor care operează la o rampă de încărcare în Germania

Drepturile și obligațiile tuturor celor care operează la o rampă de încărcare în Germania
BGL, BWVL și DSLV informează că șoferii profesioniști nu sunt obligați să ofere ajutor la încărcarea și descărcarea marfurilor.

Asociația germană de transport, logistică și managementul deșeurilor (BGL), Asociația germană pentru industrie, transport și logistică (BWVL) și Asociația germană de transport și logistică (DSLV) au prezentat cele mai importante drepturi și obligații ale tuturor celor care operează la o rampa de încărcare sau descărcare marfă.

Drepturile și obligațiile tuturor celor care operează la o rampă de încărcare în Germania

Acestea figurează în Codul comercial (HGB), Codul civil (BGB) și în Codul german al condițiilor generale de transport de marfă (ADSp).

VEZI ȘI: Grav rănit după ce a intrat sub un pod cu limita de înălțimea de 2.9 metri

Atunci când nu există alte prevederi contractuale, se aplică reglementările din codurile menționate.

Cel mai important lucru este acela că șoferii profesioniști nu sunt obligați să ofere ajutor la încărcarea și descărcarea marfurilor. De asemenea, șoferul sau oricare alt membru al echipajului, dacă există, nu pot fi obligați să presteze muncă suplimentară pentru beneficiar.

Astfel, fără un contract existent între cele două părți, șoferul nu este obligat:

  • să utilizeze un sistem de rezervare al beneficiarului dacă acest lucru nu este prevăzut prin contract.
  • să descarce marfa (cu sau fără ajutorul unor mijloace tehnice) sau să ajute la descărcarea acesteia.
  • să îndepărteze ambalaje sau folii de împachetare.
  • să descarce sau să dezasambleze paleți sau panouri de tip sandwich.
  • să ducă marfa în locul unde este prevăzută stocarea acesteia sau să ajute la această operațiune.
  • să primească în locul paleților la schimb vouchere care pot fi încasate doar la furnizori speciali.

Conform punctului 421 din Codul comercial (HGB) obligă fiecare destinatar al mărfurilor, care solicită livrarea bunurilor, să îndeplinească obligațiile prevăzute prin contract. Pentru aceasta, compania este obligată:

  • să preia marfa și să se asigure că aceasta este descărcactă într-o perioadă de timp rezonabilă.
  • să descarce marfa din camion și să se asigure că este stocată corespunzător pentru a nu încurca eventualelel manevre ale transportatorului.
  • să ia în primire marfa, să facă inventarul, să verifice calitatea acesteia, să se asigure că calitatea acesteia nu a avut de suferit pe perioada transportului.
  • să pregătească paleții de schimb pe rampa de încărcare, atâta timp cât acest lucru este prevăzut prin contract.
  • să achite costurile de transport sau de staționare (dacă se depășește timpul prevăzut) restante.

Conform Codului comercial și al Codului german al condițiilor generale de transport de marfă împărțirea sarcinilor între transportator și beneficiar nu este obligatorie. Operațiunile la rampa de descărcare se organizează, de cele mai multe ori, fără respectarea unui cadrul legal.

De aceea vă recomandăm să fiți atenți la:

  • dacă destinatarul solicită anumite servicii, neprevăzute prin contract, de la personalul camionului, acesta poate refuza descărcarea mărfii. Acesta este însă obligat să anunțe conducerea companiei și să aștepte indicații referitor la procedurile următoare.
  • Destinatarul nu poate refuza marfa pe motiv că personalul nu se implică în desărcarea mărfurilor, dacă nu există o înțelegere prealabilă în acest sens.
  • Dacă există un servicu de tip Express de descărcare la rampă cu personalul propriu, atunci destinatarul bunurilor nu are nicio obligație și nici nu poate fi tras la răspundere pentru organizarea ineficientă în zona rampei de descărcare.

Raportul comandat de Ministerul German de Transport și Infrastructură digitală (BMVI) încă din 2013 a identificat că lipsa relațiilor contractuale între transportatori și beneficiari este una din problemele care duc la timpi mari de așteptare în rampă.

Și, conform ultimelor rapoarte, acest lucru nu s-a schimbat foarte mult de atunci.

Scoaterea în evidență a acestor drepturi și obligații încearcă să reglementeze situațiile de la rampele de încărcare și descărcare marfă și să evite folosirea șoferilor profesioniști pe post de încărcători/descărcători.

Următoarele obligații revin companiei de transport, respecitv șoferului:

  • Să respecte datele de livrare și intervalul orar convenite cu beneficiarul.
  • Să se înregistreze oficial în momentul intrării la rampa de descărcare/încărcare.
  • Să aștepte un timp rezonabil de descărcare (de exemplu, două ore în cazul unei încărcături complete), înainte de a solicita recompense materiale pentru timpul suplimentar petrecut la rampă.
  • Să poziționeze vehiculul, în cel mai scurt timp posibil, în locul indicat de beneficiar pentru descărcare.
  • Să deschidă remorca și vehiculul și să ofere acces personalului care se ocupă de încărcarea sau descărcarea mărfurilor.
  • Să deschidă toate prinderile de siguranță cu care a fost asigurată marfa în timpul transportului.
  • Să permită controlarea mărfii, a paleților pentru a se constata dăcă livrarea este completă și dacă nu a fost distrusă în timpul transportului.
  • Să accepte paleți la schimb sau să se consulte dacă există documente contractuale care nu prevăd acest lucru.

Follow #infotrucker