Top NewsTrailer

DSV și TIP Trailer lansează un program de recondiționare a remorcilor

DSV și TIP lansează un program de recondiționare a remorcilor, care va dubla durata de viață a acestora și va reduce amprenta de carbon.

În fiecare an, DSV, liderul în domeniul transportului și logisticii, transportă milioane de tone de mărfuri ale clienților săi pe drumurile din Europa în mii de remorci. În 2023, DSV va dubla durata de viață a 1.100 de remorci, dând astfel startul unui nou program de recondiționare a acestora, în loc de înlocuire după un ciclu de cinci ani.

DSV și TIP Trailer lansează un program de recondiționare a remorcilor

DSV va efectua recondiționarea atât în atelierele proprii, cât și în atelierele din rețeaua TIP Group.

Recondiționarea remorcilor dublează durata de viață

Uneori, inovația și tehnologia se află în centrul inițiativelor DSV care vizează reducerea emisiilor. Recondiționarea remorcilor în loc de înlocuirea lor este un exemplu de inițiativă cu o abordare mai pragmatică.

„DSV are ambiții mari în ceea ce privește funcționarea mai durabilă. Realizarea acestor ambiții implică adesea inovații la nivel înalt și noi tehnologii. Dar, uneori, putem obține o valoare mare cu soluții care sunt mai simple. Recondiționarea, mai degrabă decât înlocuirea remorcilor noastre, ne va permite să economisim carbon, oferind în același timp servicii de o calitate ridicată și continuă clienților noștri”, spune Søren Schmidt, director general al DSV Road.

DSV și TIP Trailer lansează un program de recondiționare a remorcilor

În mod obișnuit, DSV utilizează o remorcă timp de aproximativ cinci ani înainte de a o returna companiei de leasing sau producătorului și de a închiria în schimb o remorcă nouă. Recondiționând o remorcă după primii cinci ani, DSV se așteaptă să adauge încă un ciclu de viață complet de cinci ani de utilizare a remorcii.

Recondiționarea remorcilor reducere amprenta de carbon

Pe baza resurselor de intrare necesare și a aplicării factorilor de conversie a emisiilor recunoscuți, TIP Group a calculat o amprentă de carbon de 18,6 tone pentru o prelată nou produsă, în timp ce, recondiționarea unei remorci cu prelată uzate emite aproximativ 2,7 tone de CO2. Aceasta include atât materialele, cât și energia și încălzirea utilizate pentru recondiționare.

Diferența de emisii între o remorcă nouă și una recondiționată arată economii de emisii estimate la 16 tone pentru fiecare remorcă și aproximativ 18.000 de tone pentru totalul de 1.100 de remorci, care vor fi recondiționate în 2023.

VEZI ȘI: Volvo FH, FM și FMX Electric 4×2 disponibile cu MTMA de 50 de tone, în Olanda

Procesul de recondiționare a celor 1.100 de remorci include înlocuirea acelor părți care sunt cele mai supuse uzurii, cum ar fi discurile de frână, plăcuțele de frână, pernelor de aer și prelatelor laterale și acoperiș.

„Recondiționarea remorcilor noastre este un exemplu excelent al modului în care inițiativele de economie circulară ne pot aduce mai aproape de realizarea ambițiilor noastre de sustenabilitate. Având în vedere resursele limitate disponibile la nivel global, trebuie să gândim mai inteligent și mai responsabil atunci când vine vorba de consumul acestor resurse”, spune Søren Schmidt.

Introducerea unui nou program de recondiționare

Recondiționarea celor 1.100 de remorci în 2023 dă startul noului program de recondiționare a remorcilor de la DSV, prin care toate remorcile deținute de DSV în rețeaua sa europeană vor fi recondiționate cel puțin o dată înainte ca societatea să le returneze producătorului.

„Descoperind reducerile de emisii pe care le putem obține prin recondiționarea remorcilor, am decis să stabilim un program de recondiționare a remorcilor. Inițiativele practice de economie circulară, cum ar fi acest program, vor fi esențiale în reducerea amprentei globale de carbon a DSV”, spune Søren Schmidt.

DSV va pune pe drumuri primele remorci recondiționate la sfârșitul lunii ianuarie 2023 și va termina recondiționarea ultimei remorci din cele 1.100 înainte de sfârșitul lunii decembrie 2023.

Din aceeași categorie...

Back to top button