Dumping-ul social s-ar putea modifica în urma modificărilor introduse în noul Pachet de Mobilitate

Dumping-ul social s-ar putea modifica în urma modificărilor introduse în noul Pachet de Mobilitate
În vara acestui an a fost adoptat un nou Pachet de Mobilitate pe care transportatorii europeni să-l respecte, astfel încât viața celor care operează în segment să fie una mai bună.

Una dintre măsurile noi adoptate de noul Pachet de Mobilitate are ca scop modificarea dumping-ului social, ceea ce se traduce prin condiții de lucru mai bune pentru toți șoferii, un pachet salarial mai bun și piețe echilibrate.

Dumping-ul social s-ar putea modifica în urma modificărilor introduse în noul Pachet de Mobilitate

„Aceasta nu este o viață pentru un om: să dormi în parcări, să trăiești în parcări. Asta chiar nu e viață”, spune Roger Deville, un șofer profesonist belgian.

Începând cu 20 august, măsurile introduse de noul Pachet de Mobilitate schimbă aceste lucruri. Șoferii nu vor mai putea petrece 45 de ore în mașină pe parcursul unei săptămâni, iar odihna se va realiza la camere de hotel plătite de companie.

„Cred că este un lucru foarte bun și sunt convins că șoferii așteptau această decizie. Se va ajunge la o competiție mult mai egală între companii. În plus, cred că multe țări care nu respectau anumite reguli vor intra în normal. De asemenea, mulți colegi de breaslă vor câștiga mai mult”, a completat șoferul belgian.

În același timp, pentru Istvan Galambos, managerul unei companii de transport din Ungaria, lucrurile nu par la fel de bune pentru că nu există suficiente hoteluri pe autostrăzi și nici parcări.

„Cred că reprezentanții UE s-au grăbit când au luat această decizie și cred că un memorandum ar fi de preferat în condițiile în care există state care nu dispun de condițiile cerute de noul Pachet de Mobilitate. Șoferul trebuie să părăsească camionul și încărcătura, să ia un taxi și să ajungă la un hotel aflat la 20 de kilometri depărtate. Dar în multe dintre cazuri nu putem găsi parcări sau hoteluri”, a declarat acesta.

Noile măsuri vor mai reduce din competitivitatea companiilor est-europene care până acum practicau prețuri mai mici.

„Consider că aceste sunt măsuri pentru protejarea piețelor din Europa de Vest și ascunse sub forma unor măsuri sociale”, a completat Istvan Galambos.

În același timp, Lituania pregătește o acțiune în instanță împotriva noului Pachet de Mobilitate.

VEZI ȘI: Pachetul de Mobilitate aduce mai multă echitate în sectorul transporturilor

„Cred că nu există discriminare, iar dacă ne uităm la textele propuse și la faptul că anumite țări din Europa Centrală le-au votat, considerăm o dovadă a faptului că ele sunt echilibrate. Trebuie să ne asigurăm că toate companiile beneficiază de aceleași oportunități pentru a concura pe toate piețele […] O să dureze ceva, dar trebuie să colaborăm dacă vrem să construim o Europă în care toată lumea se află la egalitate”, a declarat Roberto Parillo, unul dintre specialiștii care a lucrat la noile legi.

Foto – pixabay

Follow #infotrucker