Dynamic Skip Fire – Rularea cu toți cilindri sau doar cu o fracțiune

Dynamic Skip Fire

Delphi și Tula colaborează la o tehnologie care va asigura o reducere de combustibil între 15 și 20 la sută în comparație cu testul unui ciclu EPA la un GMC Yukon Denali – grație unei noi abordări tehnologice a unei companii din Silicon Valley.

Dacă sunteți un audiofil sau un iubitor de circuite integrate, s-ar putea să știți de Adya Tripathi. Născut în Benares, India și educat la Stanford și UC Berkeley, Tripathi și-a pus amprenta la sfârșitul anilor 1990 pe dezvoltarea unui microcip care a făcut muzica să sune mai plăcut și mai vibrant decât alte amplificatoare cu semiconductori, la un cost mult mai mic. De fapt, creația sa a fost recunoscută de IEEE ca fiind unul dintre Top 25 microcipuri care a revoluționat lumea de-a lungul existenței sale. Apoi, Tripathi a creat o afacere în San Jose, în 2008, plecând de la o idee care vizează funcționarea convențională a motorului.

Motoarele moderne pe benzină controlează cu atenție amestecul de combustibil și aer pentru a oferi un raport precis pe care inginerii îl numesc stoichiometric. Puterea motorului este controlată prin limitarea fluxului de aer. În majoritatea condițiilor de conducere a vehiculelor, accelerația rămâne aproape închisă, acest lucru fiind cunoscut că împiedică economia de combustibil. Conceptul Tripathi înseamnă a face exact opusul. Tula a venit cu un sistem care ține intenționat accelerația aproape complet deschisă și, în schimb, utilizează un software pentru a controla numărul de cilindri pe combustie. Conducătorul auto rareori are nevoie de capacitatea completă a puterii generate de V8, astfel încât camionul rulează cu cel mai mic număr de cilindri necesari pentru a face cuplul. Tula numește acest software Dynamic Skip Fire. Owens a reiterat capacitatea sistemului Dynamic Skip Fire de a oferi un drum lin. Și, deși Dynamic Skip Fire a fost prezentat pentru prima dată pe un motor de 6.2 litri V8, este aplicabil întregii game. Important este că oferă un avantaj excelent pentru reducerea dimensiunilor motoarelor turbo GDI. Inginerii de la Delphi și Tula lucrează în prezent împreună pe un vehicul de demonstrație turbo GDI. Până anul viitor, se așteaptă ca Dynamic Skip Fire să ofere un avantaj suplimentar de 10 la sută economie de combustibil pentru o mașină de dimensiuni medii, propulsată de un motor turbo cu 4 cilindri (1.8L).

Dynamic Skip Fire - Rularea cu toți cilindri sau doar cu o fracțiune

Bailey a spus că această tehnologie este o soluție mult mai rentabilă decât alte opțiuni concurente. După ce integrarea tehnologiei Dynamic Skip Fire va deveni mai răspândită, capacitatea de a livra economie de combustibil în procente cu două cifre la un nivel scăzut al costurilor oferă o tehnologie de foarte mare valoare într-un moment în care industria este într-o căutare mai intensă decât oricând pentru a îmbunătăți eficiența.

Delphi a anunțat investițiile sale în compania de software din San Jose din luna iulie. Împreună, Delphi și Tula prezintă această tehnologie producătorilor OEM din întreaga lume.

Follow #infotrucker