e-Autostrada din Germania s-a defectat. Teste suspendate până în 2022
e-Autostrada din Germania s-a defectat: segmentul electrificat de 6,8 km de pe B462, deschis în urmă cu doar 6 luni, a fost temporar scos din uz.
Întreruperea testelor a fost cauzată de o defecțiune tehnică serioasă, care necesită înlocuirea unor componente complexe. În plus, din cauza problemelor globale de producție, piesele de schimb necesare nu vor fi livrate înainte de ianuarie 2022.
Astfel, pentru mai mult de o lună, camioanele hibrid utilizate pe această rută vor fi folosite fără pantograf. Asta în cazul în care companiile care le testează vor considera că utilizarea lor în modul 100% diesel este suficient de eficientă.
Potrivit presei germane, problema este mai complexă, înlocuiri similare fiind necesare și pe celelalte instalații de test, de pe A5 și A1. Responsabilii guvernului german au recunoscut că ”fiabilitatea instalației necesită îmbunătățiri”.
VEZI ȘI: Camionul cu hidrogen Hyundai a fost prezentat și în Germania
Nu se știe dacă defecțiunea va avea un efect asupra viitorului testelor cu camioane hibrid cu pantograf. Până acum, testele cu camioane Scania R450 Hybrid au arătat o reducere a consumului și emisiilor de CO2 de 10% față de un model similar diesel.
Pentru ca acest sistem să devină utilizabil la scară largă, Germania ar trebui să electrifice 4.000 din cei 13.000 km de autostrăzi din țară, acoperind trei sferturi dintre rutele majore de transport. Costul montării liniilor electrice aeriene variază între 2 și 4 milioane de euro pe kilometru.