Camioane

eActros 600, testat de Autobahn GmbH în operațiuni de iarnă

Autobahn GmbH a testat un camion electric Mercedes-Benz eActros 600 în operațiuni de iarnă, pentru împrăștiere de soluție salină pe autostrăzi.

La începutul lunii februarie, Autobahn GmbH a utilizat un prototip eActros 600, care tracta o semiremorcă Epoke, pe o secțiune a autostrăzii germane A2, între Hamm și Bielefeld.

Pentru a preîntâmpina formarea de gheață neagră, administratorii rețelei de autostrăzi germane au împrăștiat saramură, considerată o soluție mai prietenoasă cu mediul decât sarea convențională. Semiremorca specială permite împrăștierea soluției saline la viteze de până la 80 km/h și pe o lățime de 12 metri.

eActros 600, testat de Autobahn GmbH în operațiuni de iarnă

Dispersorul este operat independent de vehiculul trăgător, prin intermediul roții din spate a semiremorcii. Împrăștierea de saramură este controlată wireless, prin intemediul unui telecomenzi radio. Testele au arătat că serviciile de iarnă de pe autostrăzi pot fi efectuate și cu un camion electric.

eActros 600, testat de Autobahn GmbH în operațiuni de iarnă

Modelul pentru distanțe lungi eActros 600, prezentat în octombrie 2023, va începe să fie produs în serie la finalul acestui an. Bateria cu o capacitate utilă de 600 kWh și noua punte motrică electrică foarte eficientă permit obținerea unei autonomii de până la 500 km fără încărcări intermediare.

VEZI ȘI: Test Mercedes-Benz eActros 300 cap tractor: O nouă opțiune

Amprenta de CO2 a lui eActros 600 depinde de modul în care se produce energia folosită pentru încărcarea bateriilor. Cu actualul mix energetic european, eActros 600 are emisii mai mici cu aproximativ 40% decât în model Actros diesel comparabil. Astfel, eActros poate compensa emisiile mai mari din faza de producție a bateriilor în primul sau al doilea an de operațiuni.

Din aceeași categorie...

Back to top button