Ecofriendly

Electricul eActros va fi comparat cu hibrizii Scania cu pantograf

Camionul electric Mercedes-Benz eActros va fi comparat în viitor cu camioanele hibrid Scania cu pantograf, pe porțiunea electrificată de pe B462, din regiunea Murgtal.

Din iulie 2019, un camion electric cu baterii eActros este testat în operațiuni reale de compania Logistik Schmitt. eActros a călătorit până în prezent 50.000 km în Munții Pădurea Neagră, transportând 30.000 de tone de marfă. După ce a demonstrat că poate înlocui cu succes un camion diesel în anumite tipuri de operațiuni, eActros va fi comparat în viitor și cu vehicule hibrid Scania cu pantograf, în cadrul proiectului eWayBW.

Electricul eActros va fi comparat cu hibrizii Scania cu pantograf

Logistik Schmitt a început, din ianuarie 2021, să utilizeze camionul electric Mercedes și pe o rută dificilă de-a lungul drumului principal B462, care corespunde în mare parte cu viitorul drum electrificat din cadrul proiectului eWayBW.

Inițial, eActros nu trebuia să călătorească pe această rută decât de la mijlocul anului 2021, într-o variantă mult mai aproapiată de cea de serie, care va fi lansată până la finalul anului. Totuși, inginerii Mercedes au profitat de această ocazie pentru a testa prototipul actual pe rute mai dificile.

Camionul parcurge acum între 250 și 300 km zilnic (cu peste 100 km mai mult decât pe vechiul traseu de test). De asemenea, greutatea transportată este de obicei mult mai mare decât cele 4 tone de marfă de la testul anterior.

VEZI ȘI: Renault va lansa în 2023 un cap tractor electric

Pe lângă călătoriile dintre depozitul Logistik Schmitt din Ötigheim și Rastatt, eActros face acum și curse pe B462 între Ötigheim și fabrica Mercedes-Benz din Gaggenau. În fiecare zi, camionul electric face 6 călătorii de 14 km la Rastatt și 6 călătorii de 28 km la Gaggenau, în trei schimburi.

Realimentarea cu electricitate se face de la o stație mobilă, în timpul perioadelor de încărcare a mărfii. eActros transportă carcase pentru cutii de viteze la Rastatt și componente pentru axe la Gaggenau. În această vară, camionul electric va fi înlocuit cu o versiune eActros mai apropiată de cea de serie, actuala autonomie de 200 km cu o încărcare completă fiind depășită considerabil.

Ca parte a proiectului eWayBW, o porțiune din B462 lângă Rastatt va fi electrificată pentru a testa camioane hibride Scania cu pantograf. Proiectul include teste comparative cu camioane electrice eActros cu baterii, dar și cu camioane electrice cu celulă de combustie Nikola Tre FCEV. În timpul testelor comparative, camioanele vor transporta role de hârtie pe o rută de aproximativ 18 km, între fabricile din Gernsbach-Obertsrot și centrul logistic al companiei Fahrner din Kuppenheim.

Daimler nu consideră că sistemele cu pantograf și linii electrice aeriene reprezintă o soluție pentru viitor, deoarece implementarea ar dura foarte mult. În schimb, Daimler se va concetra pe camioane pur electrice, cu baterii sau celulă de combustie cu hidrogen.

Din aceeași categorie...

Back to top button