Ecotaxa doar pentru camioanele străine?!

Ecotaxa doar pentru camioanele străine?!

Guvernul francez caută soluții pentru suspendarea taxei pentru vehiculele grele de marfă care circulă pe rețeaua de drumuri naționale, cunoscută sub denumirea de ecotaxă. Pentru a compensa financiar suspendarea ecotaxei, autoritățile franceze au luat în calcul două variante de lucru: creșterea accizei la motorină cu 4 cenți pe litru și aplicarea ecotaxei doar în cazul vehiculelor înmatriculate în afara Franței.

În cazul în care Guvernul francez va aplica majorarea prețului la motorină cu 4 cenți pe litru, putem spune că transportatorii francezi au obținut o victorie pirică, deoarece o creștere a prețului la motorină ar putea avea efecte negative mai mari asupra transportului decât ecotaxa. Lucrurile pot fi și mai grave, dacă guvernul de la Paris decide ca ecotaxa să fie plătită doar de către transportatorii ale căror camioane nu sunt înmatriculate în Franța. Acestă ar fi o nouă lovitură dată transportatorilor europeni după intruducerea reglementării care interzice ca pauza săptămânală normală să fie efectuată în camion.

Ecotaxa doar pentru camioanele străine?!

Propunerea pentru aceste două soluții a fost făcută pe data de 19 octombrie de către ministrul Mediului, Ségolène Royal, cel care a inițiat proiectul pentru ecotaxă chiar dacă Uniunea Europeană nu permite taxarea diferențiată a vehiculelor străine. „Nu este normal ca un camion care tranzitează întreg teritoriul Franței, pe ruta Belgia – Spania, să nu plătească nimic dacă evită autostrăzile și nu alimentează cu combustibil în Franța „, a declarat Ségolène Royal.

Creșterea accizelor la motorină cu patru cenți pe litru a fost aprobat de deputați și ar trebui să se aplice de la 1 ianuarie 2015. În acest caz, șoferii nu vor beneficia de discount asupra creșterii accizelor (așa cum se practică în Italia), ca urmare a unui amendament propus de Guvern.

Asociațiile de transport au fost de acord cu această măsură, deoarece a fost definită de către Guvern ca „temporară” fiind preferată în detrimentul ecotaxa. Vă reamintim că, în Franța, șoferii pot introduce in factura clientilor creșterile la prețul motorinei, în aceste condiții, această majorare fiind suportată de către client.

Pe de altă parte, suspendarea ecotaxei subminează compania Ecomouv (acționarul majoritar Telepass Autostrade Group pentru Italia) care a construit portalurile instalate pe drumurile naționale franceze pentru a detecta trecerea vehiculelor. Aceată companie trebuia să primească un procent din ecotaxa, în momentul aplicării acesteia.

Follow #infotrucker

2 comentarii

  1. Costy

    09/11/2014 at 8:34 AM

    Domnilor,de ce toata lumea discuta fara a se documenta?De unde scoateti dumneavoastra faptul ca s-au introdus alte prevederi in legislatie?Cititi va rog articolul 8 din reg 561/2006 si nu mai sustineti idei gresite.Autoritatile franceze si belgiene nu au facut decat sa prevada si sanctiuni pentru nerespectarea articolului respectiv.Nimic altceva.Este adevarat ca a aparut reg 165/2014.Dar acest regulament se aplica abia din 2016.Sau chiar crede lumea ca noi soferi nu cunoastem legislatia sociala in vigoare?Eu nu contest faptul ca sunt si ,,profesionisti”care isi desfasoara activitatile dupa povestile din parcare.Dar asta este o alta problema care merita dezbatuta.

    • infoTrucker.ro

      09/11/2014 at 8:50 AM

      Buna dimineata! Costy, sintagma de „regulament nou” este sub forma de reglementare. O sa corectam, multumim! Da, nu este regulament nou ci un update la 561 😉

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.