Sustenabilitate

EDEKA va folosi camioane IVECO S-Way alimentate cu bio-LNG

EDEKA Minden-Hannover va folosi timp de un an trei camioane IVECO S-WAY NP alimentate cu Bio-LNG furnizat de Shell.

Utilizarea bio-LNG câștigă adepți în Germania. În acest context, Shell va furniza acest carburant sustenabil către EDEKA Minden-Hannover și alte două companii, în cadrul unui proiect pilot de un an. Fiecare participant va utiliza trei camioane alimentate cu bio-LNG timp de un an, reducându-și semnificativ emisiile de carbon.

EDEKA va folosi camioane IVECO S-Way alimentate cu bio-LNG

EDEKA a dedicat trei dintre camioanele sale IVECO S-WAY pentru acest proiect de testare a beneficiilor bio-LNG. În total, compania are în flotă 10 camioane IVECO Stralis NP și 40 de unități IVECO S-WAY alimentate cu gaz.

”Conversia flotei de vehicule reprezintă baza activităților noastre logistice și principala metodă de reducere a amprentei de carbon. Utilizarea Bio-LNG reprezintă un pas major spre mobilitatea fără emisii”, a declarat Thomas Steinlein, manager de flotă al EDEKA Minden-Hannover.

Shell produce Bio-LNG din deșeuri agricole, în conformitate cu Directiva UE pentru energia regenerabilă și economia circulară. Noile teste reprezintă un pas important în planurile de extindere a utilizării Bio-LNG pentru transportul de marfă pe distanțe lungi.

VEZI ȘI: Noul IVECO T-Way, demosntrații de off-road extrem pentru clienții din România

”O fabrică Nordsol de Bio-LNG va începe producția în această vară și va alimenta rețeaua noastră europeană. Am depus deja cererea pentru aprobarea construirii unei fabrici cu o capacitate de 100.000 de tone de Bio-LNG în Koln, care ar putea să înceapă producția din 2023”, a spus și Fabian Ziegler, șeful Shell Germania.

Camioanele IVECO S-WAY și IVECO Stralis NP din flota EDEKA Minden-Hannover sunt echipate cu motoare Cursor 13 alimentate cu gaz natural, care respectă standardul Euro VI D. Ele pot fi alimentate 100% cu Bio-LNG fără modificări tehnice sau adaptări speciale, iar garanțiile și intervalele de servisare sunt aceleași ca la camioanele diesel.

Cu două rezervoare de câte 54 de litri, autotractoarele 4×2 cu motor de 460 CP pot stoca până la 390 kg de Bio-LNG, suficiente pentru o autonomie de până la 1.600 km. Comparativ cu modelele diesel, camioanele alimentate cu bio-LNG emit mult mai puține particule fine și oxizi de azot. De asemenea, emisiile de CO2 sunt mai mici cu până la 95%, iar funcționarea este mai silențioasă.

Din aceeași categorie...

Back to top button