Bus

Ediție specială la aniversarea de 50 de ani a modelului NEOPLAN Cityliner

NEOPLAN a prezentat o ediție specială pentru a marca aniversarea de 50 de ani a modelului Cityliner, primul autocar cu podea înălțată.

Modelul NEOPLAN Cityliner N 516 a fost prezentat în urmă cu jumătate de secol, la Salonul de autocare de la Monaco. Cu podeaua sa ridicată și partea frontală caracteristică, modelul s-a dovedit a fi un pionier al sectorului de autocare cu podea înaltă.

Ediție specială la aniversarea de 50 de ani a modelului NEOPLAN Cityliner

Dezvoltat de constructorul Gottlob Auwärter din Stuttgart-Möhringen ca un nou concept de autocar, care oferea cea mai bună vizibilitate pentru pasageri din scaunele sale înălțate, noul model a devenit rapid un standard pentru autocarele utilizate în călătoriile pe distanțe lungi.

Se deosebea de restul autocarelor din acel moment prin podeaua înaltă, care oferea suficient loc pentru bagaje, între axe. De asemenea, scaunul șoferului era situat foarte jos, iar partea de sus a parbrizului era aerodinamică și împărțită în două secțiuni. Împreună cu stâlpii ferestrelor îndreptați spre înainte, conceptul de design unic a devenit trăsătura definitorie a mărcii.

Prima ediție specială ”platinum” a modelului a fost construită în 1996, într-o serie limitată de doar 60 de unități, pentru a onora aniversarea de 60 de ani a companiei. Pe lângă unul dintre primele sisteme de navigație prin satelit Philips GPS, care prezenta locația vehiculului cu precizie de câțiva metri pe două monitoare de 18 inchi, ediția specială a făcut senzație sistemul de avertizare și control bazat pe laser.

VEZI ȘI: Cum funcționează sistemul de camere MAN OptiView (VIDEO)

Aproximativ de 10 ori pe secundă, ”contralaser” scana o zonă de aproximativ 150 de metri în fața autocarului, ajustând controlul vitezei de croazieră și retarderul dacă se detacta un obstacol, la fel ca actualul Adaptive Cruise Control (ACC). Echipamentul inovator de siguranță includea senzori de parcare spate cu ultrasunete și centuri de siguranță în standard. Vehiculul cu două axe era propulsat de motoare ultramoderne MAN sau Scania, care ofereau un consum mediu de aproximativ 25 de litri de motorină la 100 km.

În 2006, NEOPLAN, care devenise între timp o marcă de autocare premium în cadrul Grupului MAN, a relansat modelul legendar. Disponibil în trei lungimi, Cityliner a devenit rapid un model popular în Europa, oferind o calitate unică. În cei 20 de ani de când NEOPLAN a făcut partea din MAN Group, aproape 3.000 de autocare au fost produse la fabricile din Stuttgart, Pilsting, Plauen și Ankara.

Ediție specială la aniversarea de 50 de ani a modelului NEOPLAN Cityliner

Modelul a devenit un pilon al portofoliului de produse NEOPLAN, menținând în același timp trăsăturile familiare de design al părții frontale, compartimentele de bagaje foarte mari și șasiul de top (doar al doilea model de autocar echipat cu amortizoare de șoc controlate electronic). De propulsie se ocupau noile motoare Euro 6, combinate cu o transmisie automatizată MAN TipMatic cu 12 viteze sau ulterior cu una automată ZF cu 6 viteze.

Pentru a celebra aniversarea de 50 de ani a modelului său de succes, NEOPLAN a reinventat o ediție specială ”platinum”, disponibilă în toate cele trei lungimi (Cityliner, C și L), fără limită de unități.

La exterior, benzile vopsite discret în nuanța ”platinum”, precum și logourile originale și alte elemente cromate amintesc de predecesorul legendar. Efectul este întregit de noile capace de roți dinamice, care identifică Cityliner ca o ”mașină de curse printre autocare”, chiar și atunci când este parcat. La interior sunt disponibil la cerere și noile scaune din seria Exclussivo, cu tetiere opționale, încărcare prin USB sau wireless și alte opțiuni de lux.

La fel ca în 1996, siguranța este o prioritate de top. Autocarul include sistemul OptiView de înlocuire a oglinzilor cu camere video, care poate fi suplimentat cu o funcție de vizibilitate la 360°, sau sistem activ de asistență la viraje. Carcasa elegantă a camerelor OptiView se integrează perfect în design și ajută la reducerea coeficientului aerodinamic de la 0,34 la 0,31. Sistemul Adaptive Cruise Control (ACC) are acum și funcție de oprire completă și repornire. Astfel, noua ediție specială NEOPLAN Cityliner este unul dintre cele mai sigure și confortabile autocare din ultima jumătate de secol.

Ediție specială la aniversarea de 50 de ani a modelului NEOPLAN Cityliner

Din aceeași categorie...

Back to top button