Pachet de Mobilitate

Efectele Pachetului de Mobilitate asupra transportatorilor români

Într-o scrisoare trimisă Ministerului Transporturilor, UNTRR a detaliat efectele Pachetului de Mobilitate asupra transportatorilor români.

Urmare a solicitării Direcției Transport Rutier din cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii referitoare la pregătirea de către MTI și Ministerul Afacerilor Externe (MAE) a ședinței de audiere a pledoariilor în cauzele C-541/20 – C-555/20 (cererile în anulare introduse de România împotriva unor prevederi din Pachetul de Mobilitate), UNTRR a consultat firmele de transport rutier prin intermediul unui sondaj online despre efectele Pachetului de Mobilitate.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

VEZI ȘI: Noi reguli pentru detașarea șoferilor în Italia

Centralizarea răspunsurilor primite până pe 30 martie 2023 la Chestionarul UNTRR – identificarea problemelor întâmpinate de operatorii de transport rutier, ca urmare a aplicării măsurilor din Pachetul de Mobilitate – poate fi consultată aici.

Referitor la obligația întoarcerii acasă a camionului

  • transportatorii rutieri români au semnalat faptul ca au fost controlați și sancționați pentru că nu au întors camionul acasă la 8 săptămâni în Franța și Ungaria, cu amenzi între 1.500 și 4.500 de euro. Asociațiile profesionale din Franța au confirmat UNTRR faptul ca Franța aplică amenzi pentru neîntoarcerea acasă a camioanelor la 8 săptămâni.
  • majoritatea transportatorilor români care au răspuns la consultarea UNTRR nu reușesc să întoarcă camionul la sediul operațional al firmei la 8 săptămâni, iar costurile de operare au crescut cu 15-20%
  • ca efect al întoarcerii acasă a camionului, a scăzut numărul de curse efectuate în 2022 față de 2021 între 10-15% pentru majoritatea transportatorilor români care au răspuns la sondajul UNTRR
  • majoritatea transportatorilor rutieri au semnalat timpii mari de așteptare la frontieră: peste 10 ore până la 24 ore pierdute în frontieră la întoarcerea acasă a camionului la intrarea în România și peste 24 ore până la 48 ore pierdute la ieșire din România

Referitor la obligația întoarcerii acasă a șoferului

  • transportatorii rutieri au semnalat faptul că au fost controlați pentru neîntoarcerea conducătorului auto acasă la 4 săptămâni si sancționați în Franța, Belgia, Ungaria cu amenzi între 1.000 si 4.500 de euro
  • transportatorii români estimează scăderi de 15-20% ca urmare a limitării activității lucrative

Referitor la interzicerea repausului săptămânal normal în cabină

  • transportatorii rutieri români au semnalat că au primit amendă pentru că șoferul nu a efectuat perioada de repaus săptămânal normală (45h) la hotel în Franța, Germania, Danemarca, Ungaria și Belgia
  • amenzile primite au fost între 750 și 4.500 de euro

Referitor la detașarea șoferilor

  • transportatorii rutieri români au semnalat că au fost controlați prin IMI de autoritățile din Austria, Ungaria, Franța, Grecia, Germania, Danemarca și Ungaria, deși Statele membre UE nu au furnizat suficiente informații privind remunerația șoferilor.

Din aceeași categorie...

Back to top button