Einride a arătat cum un singur teleoperator poate controla mai multe camioane autonome

Einride a arătat cum un singur teleoperator gestionează mai multor camioane autonome
Einride a prezentat în premieră modul în care un singur teleoperator poate controla mai multe camioane autonome, direct în curtea clientului.

La începutul lunii martie, Einride anunța angajarea primului teleoperator de camioane autonome, iar acum, compania suedeză a prezentat în premieră modul în care acesta poate gestiona în siguranță mai multe vehicule, chiar în curtea clientului.

Einride a arătat cum un singur teleoperator poate controla mai multe camioane autonome

Această tehnologie stabilește precedentul pentru un viitor în care un singur teleoperator aflat într-un birou poate gestiona mai multe camioane fără șofer, monitorizându-le atunci când sunt în regim autonom și preluând controlul activ al unuia pentru manevre neprevăzute sau mai complicate, cum ar fi parcare în rampă.

Pe măsură ce vehiculele electrice autonome de transport (AET), precum Einride Pod, sunt introduse într-o rețea de transport marfă, managerii de flote vor putea angaja teleoperatori care să le monitorizeze și să le controleze prin intermediul unei stații de control de la distanță, având posibilitatea de a aloca până la zece astfel de vehicule per operator.

Tehnologia are potențialul de a crește ziua de lucru medie pentru o flotă de vehicule de la 8 la 24 de ore, cu orar optimizat de reîncărcare a bateriilor, încărcare și descărcare a mărfurilor, crescând astfel productivitatea cu până la 200% și reducând în același timp costul pe oră al transportului cu 30%.

Einride a arătat cum un singur teleoperator poate controla mai multe camioane autonome

În plus, multe sarcini obositoare sau care consumă timp vor fi de domeniul trecutului pentru operator, deoarece acesta nu va trebui să aștepte încărcarea și descărcarea, realimentarea sau reîncărcarea pentru a putea supraveghea și opera alte vehicule.

VEZI ȘI: Asociațiile de transport și logistică din Germania cer repornirea graduală a economiei

De asemenea, extinderea raportului șofer-vehicul de la unu-la-unu la unu-la-multe are potențialul de a îmbunătăți exponențial eficiența flotei în termeni de cost, timp și durabilitate.

Einride a arătat cum un singur teleoperator poate controla mai multe camioane autonome

În prezent, cu platforma de mobilitate a transportului de marfă Einride, expeditorii sunt capabili să urmărească întreaga flotă în timp real și să optimizeze rutele și programele pentru reducerea costurilor și a emisiilor. În plus, platforma oferă recomandări privind introducerea opțiunilor de transport cu emisii reduse sau zero în rețea.

Dincolo de beneficiile de cost și durabilității, această inovație face un pas mai departe în transformarea meseriei de șofer de camion, așa cum o știm astăzi. Astfel, în locul unor ore lungi, obositoare și potențial periculoase pe drum, operatorii de la distanță vor avea un mediu de lucru mai stabil, mai sigur și normal.

Einride a arătat cum un singur teleoperator poate controla mai multe camioane autonome

Această schimbare fundamentală va fi crucială în soluționarea problemelor sistematice din industria transportului rutier, cum ar fi deficitul de șoferi de camion și divizarea de gen.

În viitor, operatorii vor fi angajați de clienți și parteneri operaționali, bazându-se pe platforma de mobilitate de marfă Einride pentru optimizarea și executarea operațiunilor de transport electrice și autonome.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.