Einride a lansat noua generație de camion electric și autonom fără cabină

Einride a lansat o nouă generație de camion electric și autonom fără cabină
Einride a lansat noua generație de camion electric și autonom fără cabină, care are un design îmbunătățit, noi funcționalități și prețuri, ceea ce-l face disponibil comercial la scară globală.

Încă de la înființare, în 2016, Einride s-a angajat să revoluționeze segmentul de vehicule de transport marfă, astfel că, în 2017, compania suedeză a lansat primul său camion electric și autonom fără cabină.

Einride a lansat noua generație de camion electric și autonom fără cabină

Astăzi, liderul pieței de soluții electrice și autonome de transport a mărfurilor a lansat o nouă generație de camion electric și autonom fără cabină, pe care speră să-l vadă pe drumuri începând cu 2021.

Noul camion electric și autonom de 26 de tone și capacitate de transport de 16 tone are un design rafinat, care-l face mai aerodinamic și funcțional, respectiv disponibil spre a fi produs și comercializat pe scară largă.

Pentru prima dată, camionul este disponibil pentru rezervare pentru cei care caută o cale de tranziție de la soluții de transport diesel analogice și ineficiente de astăzi, la soluții de mobilitate a mărfurilor sigure, sustenabile și mai eficiente din punct de vedere al costurilor.

Un design inovator și rafinat
La noua generație, forma iconică a camionului a fost rafinată pentru a îmbunătăți funcționalitatea, dar și pentru a-l pregăti pentru producție la scară largă. Marginile rotunjite și noile caracteristici îi conferă o formă mai aerodinamică pentru performanțe îmbunătățite, fără să-i afecteze sarcina utilă.

Einride a lansat noua generație de camion electric și autonom fără cabină

În plus, sistemul de lumini de înaltă performanță este integrat în partea frontală a camionului, făcându-l atât legal, cât și recunoscut instantaneu. Luminile din spate au fost extinse pe întreaga înălțime a spațiului de încărcare pentru o vizibilitate maximă pentru ceilalți utilizatori ai drumului, îmbunătățind siguranța și subliniind funcționalitatea designului.

Patru niveluri de transport electric și autonom
Majoritatea vehiculelor autonome sunt dezvoltate cu standardul SAE J3016 de conducere autonomă, care variază de la Nivel 0 (pur asistent) la Nivel 5 (complet autonom), capabil să conducă oriunde pe cont propriu în orice condiții. Cu toate acestea, aceste standarde se bazează pe un anumit nivel de funcționare umană ca bază.

Camionul lui Einride nu are cabină, astfel că, suedezi au trebuit să dezvolte o metodologie proprie pentru descrierea cazurilor de utilizare în cadrul ecosistemului Autonomous Electric Transport (AET).

VEZI ȘI: Hyundai debutează pe piața europeană cu livrarea primelor camioane cu hidrogen

Astfel, noul camion poate fi configurat cu patru niveluri operaționale diferite. Sistemul de clasificare AET variază de la nivelurile 1 la 5, iar nivelurile de la 1 la 4 sunt disponibile pentru precomandă în funcție de nevoile individuale ale clienților.

În cazul nivelurilor AET 1 șiAET 2, viteza maximă de deplasare a camionului este de 30 km/h, iar autonomia între 130 și 180 km, iar în cazul AET 3 și AET 4, viteza maximă a camionului este de 45 km/h, respectiv 85 km/h.

Einride a lansat noua generație de camion electric și autonom fără cabină

Principala diferență între cele patru niveluri de transport o reprezintă domeniul de aplicare sau de condiția sub care vehiculul trebuie să ruleze autonom.

AET 1 este pentru operațiuni de transport într-un perimetru geografic virtual (geofence) sau într-un perimetru geografic definit, în timp ce AET 2 permite operarea camionului în afara perimetrului geografic virtual prin intermediul unui teleoperator. AET 3 este pentru operațiuni de transport în zona rurală, iar AET 4 pentru transport pe autostradă.

Spre exemplu, dacă un client comandă un camion configurat AET 3, acesta poate fi operat și în perimetre închise (AET 1), pe rute scurte de livrare (AET 2) și pe drumuri rurale între destinațiila viteze maxime de până la 45 km/h.

Grație software-ului Nvidia de conducere automată, fiecare camion Einride Pod, indiferent de nivelul AET, este capabil să funcționeze cu standardul SAE Nivel 4 (complet fără șofer în anumite condiții) de conducere.

De asemenea, camionul poate fi controlat de un operator aflat la sute de kilometri distanță, dacă este necesar. Utilizarea tehnologiei de teleoperare furnizată de Phantom Auto poate ajuta Einride să depășească obstacolele de conducere din teren.

De altfel, recent, suedezii au demonstrat modul cum un singur operator, a cărui meserie principală este de controlor de trafic, poate controla de la distanță multiple camioane simultan.

Companiile de transport pot rezerva un camion
În prezent, companiile de transport interesate pot comanda camioane configurate AET 1 și AET 2și pot rezerva un camione configurate AET 3 și AET 4 care vor fi livrate între 2022-2023.

Atât comenzile, cât și rezervările pot fi făcute direct prin platforma Einride pentru un cost inițial de 1.500 de dolari, plus 8.500 de dolari pentru rezervare. În plus față de cei 10.000 de dolari, companiile de transport vor trebui să mai plătească un cost de operare de aproximativ 18.000 de lună pentru AET 1 și 19.000 de dolari pe lună pentru AET 2.

Einride a lansat noua generație de camion electric și autonom fără cabină

Camionele cu AET 3 vor avea un cost de operare de 20.000 de dolari pe lună, în timp de camioanele AET 4 vor include lunar un cost 22.500 de dolari.

Taxa de abonament include accesul la platforma de mobilitate de marfă Einride, care va coordona și opera camioanele, supravegheate de operatori la distanță certificați de Einride. Taxele de abonament pot fi modificate pe baza cazurilor de utilizare individuale.

Follow #infotrucker