Electric Truck Experience: Camioanele electrice testate în eveniment

Participanții la Electric Truck Experience, primul eveniment din România care a avut în centru camioanele electrice, au putut testa nu mai puțin de cinci modele, patru europene și unul din China.
Cele șase camioane prezente în cadrul Electric Truck Experience au fost: Mercedes-Benz eActros 300, Volvo FH Electric, Renault Trucks E-Tech D Wide, Scania 25 P și Foton T5.
Daimler Truck & Bus România a fost prezentă la eveniment cu două modele Mercedes-Benz eActros 300 din flota electrică înmatriculată în țara noastră pentru teste cu potențialii clienți. Ambele modele avea configurație 4×2 (MTMA 19 tone) și erau echipate cu boxuri izolate pentru distribuție și lift posterior. Noi am mers cu acest model atât în Germania, cât și în România, iar rezultatele le puteți găsi aici și aici.
MERCEDES-BENZ eACTROS 300
MMA (kg): 19.000
Putere (kW): 330
Capacitate baterie (kWh): 336
Port încărcare CCS2: DC 160 kW (20% – 80% 1,15 ore) / AC 11 kW (20% – 100% în 8 ore)
Autonomie: până la 330 km
Electric Truck Experience: Renault Truck E-Tech D Wide
Renault Trucks România a adus spre testare tot două modele: un camion Renault Trucks E-TECH D Wide P6x2 de 26 de tone și o utilitară E-TECH Master de 3,5 tone. Camionul era o configurație specială, cu macara montată în spatele cabinei și suprastructură basculabilă, pretabilă pentru aplicații de construcții și lucrări municipale. Noi am testat până acum modelul mai mic E-TECH D de 16 tone, iar rezultatele pot fi găsite aici.
RENAULT TRUCKS E-TECH D WIDE P6x2
MMA (kg): 26.000
Putere (kW): 260
Capacitate baterie (kWh): 265
Port încărcare CCS2: DC 150 kW (20% – 80% până la 2 ore) / AC 22 kW (20% – 100% până la 10 ore)
Autonomie: până la 300 km
Electric Truck Experience: Volvo FH Electric
Poate cel mai solicitat model la teste a fost capul tractor Volvo FH Electric. Modelul adus de Volvo Trucks România a fost singurul pentru combinații de 40 de tone, cu semiremorci normale, segment atât de popular în țara noastră. Noi vom testa acest model și alte modele grele electrice Volvo în această lună, iar rezultatul îl veți putea găsi în curând pe site.
VOLVO FH ELECTRIC
MMA (kg): până la 44.000
Putere (kW): 490
Capacitate baterie (kWh): 540
Port încărcare CCS2: DC 250 kW (0% – 80% în 1,5 ore / 0% – 100% în 2 ore) / AC 43 kW (0% – 100% în 10 ore)
Autonomie: până la 300 km
Electric Truck Experience: Scania 25 P
Scania a avut ca reprezentant la eveniment primul camion electric greu livrat în România: un model 25 P de 27 de tone care este folosit de Blue River în operațiuni pentru Lidl România. Noi am mers cu acest model imediat după livrare, iar rezultatul îl puteți urmări aici.
SCANIA 25 P
MMA (kg): 27.000
Putere (kW): 230
Capacitate baterie (kWh): 297
Port încărcare CCS2: DC 135 kW (0%-100% în 1,4 ore)
Autonomie: până la 250 km
Electric Truck Experience: Foton T5
Un alt model extrem de căutat pentru teste a fost Foton T5, un camion de 6 tone, cu 3 tone de sarcină utilă, produs în China. Modelul are o autonomie de până la 200 km, mai mult decât suficientă pentru distribuție urbană, și mai ales un cost de operare deja mai mic decât al unui model diesel nou, fără nicio subvenție de la stat. Foton T5 este și singurul model prezent care a avut un preț de listă publicat, de 59.500 de euro pentru șasiu.
FOTON T5
MMA (kg): 6.000
Putere (kW): 115
Capacitate baterie (kWh): 81,14
Port încărcare CCS2: DC 120 kW (20% – 80% în 30 min.) / AC 11 kW (20% – 100% în 8 ore)
Autonomie: până la 200 km