Elflein Spedition au dezvoltat un nou concept de camion extra-lung

Compania Elflein Spedition, alături de Kotschenreuther au dezvoltat pentru Daimler AG un nou concept de camion extra-lung de 24 metri și 24 tone sarcină utilă.
Elflein Spedition este o companie care operează frecvent camioane extra-lungi, în flotă sa fiind 25 de camioane de Typ 2 și Typ3, cu o lungime de 25.25 metri, respectiv 22 de camioane de Typ 1, cu o lungime de 17.80 m, care potrivit unor modificări legislative vor fi mai lungi cu 8 cm.
Dar, de câteva luni, compania a folosit și un nou concept pentru transportul componentelor între uzinele Daimler din Ludwigsfelde și Sindelfingen.
VEZI ȘI: 868 de euro amendă și permis suspendat pentru utilizarea unui alt card tahograf în Italia
Acesta este un camion extra-lung Typ 5, care într-o formă asemănătoare este folosit în cadrul expedițiilor aircargo. Este vorba de o combinație de Actros 2542 șasiu cu trei axe cu suprastructură cu prelată și o remorcă cu două axe tandem.
Acest ansamblu are o lungime totală de 24 de metri și poate transporta între 23 (autoșasiu) și 25 (remorcă) de europaleți. Lungimea suprafeței de încărcare are 20.80 metri, cu doar 0.5 metri mai mică decât la varianta de camion cu lungimea de 25.25 m. Însă, avantajele acestui concept sunt mult mai mari decât cei 0.5 metri.
În această combinație nu este nevoie de axa Dolly și în comparație cu combinația EuroCombi (25.25 m) acest tip de camion are cu trei axe mai puțin.
Astfel, cu doar cinci axe se face o economie de combustibil de 10 – 15 %, comparativ cu versiunile de camion Typ 2 sau Typ3. În plus, acest concept este mult mai manevrabil, fiind nevoie de mai puține mișcări când vine vorba de parcare, de exemplu.
Cel mai important însă la acest concept dezvoltat de Elflein în colaborare cu constructorul Kotschenreuther este sarcina utilă. Datorită numărului mai mic de axe, ansamblul are o greutate proprie de doar 16 tone și poate transporta o încărcătură de 24 de tone, cu 6 tone mai mult decât un camion extra-lung de 25.25 m.
Pentru cei care nu știu, camioanele extra-lungi au câteva restricții.
Chiar dacă Germania a crescut rețeaua de drumuri care permite circulația unor astfel de vehicule, lucrurile nu se mișcă în ritmul dorit de transportatori. În ceea ce privește transportul internațional cu astfel de camioane, lucrurile sunt și mai complicate.
Deocamdată acest concept este folosit pe o rută fixă între cele două uzine Daimler, însă compania germană își dorește să implementeze acest concept și pe alte rute. Pentru Elflein Spedition utilizarea a două camioane extra-lungi în locul a trei camioane de dimensiuni normale, înseamnă o reducere a costurilor între 15 și 25%.