Elveția își dorește accelerarea mutării transportului rutier de mărfuri din Alpi pe calea ferată și alocă un buget de aproape 90 de milioane de euro pentru acest lucru.
Anul trecut au fost transportate, rutier și feroviar, cu 4.6 % mai puține mărfuri prin Alpii Elvețieni decât în 2018. De asemenea, numărul de camioane a scăzut cu aproape 90.000. Procentul transportului feroviar în aceste condiții a fost de 70.5% pentru că și aici s-au transportat mai puține mărfuri.
Cifrele au fost prezentate în raportul oficial al Oficiului pentru transportul de mărfuri (BAV), iar motivul pentru aceste scăderi au fost în principal legate de o scădere a traficului din Italia spre Elveția.
Elveția a stabilit prin lege națională că va susține traficul combinat de mărfuri și că va face eforturi ca tranzitul prin Alpii Elvețieni să se facă mai mult pe șine. Astfel, pentru perioada 2024 – 2026 va aloca 86 de milioane de euro pentru operatorii din transportul combinat de mărfuri.
O altă măsură va fi aceea de a reduce prețurile pe traseele feroviare, dar și de a interzice camioanelor cu normele de poluare Euro IV și Euro V să mai circule prin această zonă.
Inițial aceste măsuri trebuiau aplicate de la 1 ianuarie 2021, dar din cauza problemelor apărute în urma pandemiei de coronavirus sunt șanse mari ca aceste măsuri să fie amânate.
VEZI ȘI: Mapping Control a lansat noi servicii pentru urmărirea containerelor
Anul trecut au tranzitat Alpii Elvețieni 898.000 de camioane, iar asta înseamnă c cu 500.000 de camioane mai puțin decăt în 2000, anul în care au fost introduse primele restricții în ceea ce privește camioanele de mare tonaj și restricții legate de normele de poluare.
Numărul de camioane a scăzut în zonele Gotthard și San Bernardino, dar au crescut ușor în regiunile Simplon și Großer St. Bernhard.
Autoritățile elvețiene și-au propus să ajungă la 650.000 de curse care să folosească transportul combinat de mărfuri încă din 2018, dar încă nu și-a atins obiectivele stabilite.