Elveția interestă de alinierea legislației naționale la Pachetul de Mobilitate

Elveția interestă de aliniarea legislației naționale la Pachetul de Mobilitate
Autoritățile din Elveția și-au arătat deja interesul în adaptarea legislației naționale la Pachetul de Mobilitate, recent adoptat de Parlamentul European.

După 3 ani de negocieri, Parlamentul European a aprobat Pachetul de Mobilitate, o reformă care are ca scop și îmbunătățirea condițiilor în care lucrează șoferii de camion și stabilirea unui nivel minim de salarizare. Autoritățile din Elveția și-au arătat deja interesul pentru noul pachet legislativ pentru transport al Uniunii Europene.

Elveția interestă de alinierea legislației naționale la Pachetul de Mobilitate

În această perioadă șoferii de camion au fost considerați eroi din linia întâi, alături de medici și toți cei care s-au luptat cu noul coronavirus. Totuși, viața lor este departe de acest statut nobil.

Sunt pe drumuri săptămâni întregi, stau departe de casă și familie, dorm în cabină și își gătesc de mâncare prin parcări. În plus, cei mai mulți dintre ei (mai ales cei din Europa de Est) sunt plătiți prost și mereu sub presiunea de a livra marfa la timp.

Aceste lucruri se vor schimba însă după Pachetul de Mobilitate. Sau cel puțin așa ar trebui.

Pentru Elveția, aceste reglementări nu au o obligație juridică și nu trebuiesc preluate în reglementările naționale, dar Oficiul Federal al Transporturilor (BAV) a spus că se discută aliniarea legislației naționale la cea a Uniunii Europene la acest capitol. Reprezentanții BAV spunând că există un interes comun pentru preluarea cel puțin a unor părți legislative din cadrul acestui pachet legislativ.

VEZI ȘI: Knauf a început testele cu Scania R 450 Hybrid cu pantograf

Elveția este țară membră în Alianța Rutieră și a participat indirect la discuțiile și propunerile care s-au făcut pe marginea Pachetului de Mobilitate.

Printre noile prevederi ale acestei reforme majore din transportul rutier de la nivelul Uniunii Europene se numără și aceea ce că șoferii de camion nu vor mai avea voie să efectueze repausul săptămânal normal în cabina camionului.

De asemenea, șoferii care fac transport internațional vor fi obligați să revină o dată la 3 sau 4 săptămâni acasă, adică, în țara de origine. Pentru a crea condiții egale pe piața transporturilor, Pachetul de Mobilitate introduce măsuri și împotriva companiilor de tip „letterbox”. În acest sens, cel puțin la fiecare 8 săptămâni, toate vehiculele trebuie să se întoarcă la sediul principal al companiei.

 

 

Follow #infotrucker