
Până în prezent, Germania era lider mondial în transportul maritim de containere, însă a fost devansată de Elveția și China, coborând pe locul trei.
Într-o schimbare surprinzătoare pe piața globală a transportului maritim, Elveția – o țară fără ieșire la mare – a devenit cea mai mare națiune din lume în sectorul transportului de containere, scrie publicația germană Handelsblatt.
Această evoluție se datorează în principal companiei Mediterranean Shipping Company (MSC), cel mai mare operator de transport maritim de containere la nivel global, cu sediul la Geneva. MSC a crescut semnificativ flota sa, achiziționând inclusiv un număr mare de nave germane, consolidându-și astfel poziția dominantă în industrie.
În plus, compania s-a remarcat prin preluarea unui pachet de acțiuni în cadrul operatorului portuar din Hamburg, HHLA, la finalul lui 2024.
În cifre, flota elvețiană de nave portcontainer a ajuns la o capacitate totală de 34,7 milioane de tone brute (BRZ), depășind China, care dispune de 31 milioane BRZ, și Germania, care a crescut de la 29 la 30,2 milioane de tone brute.

Potrivit președintei Asociației Armatorilor Germani (VDR), Gaby Bornheim, această schimbare este rezultatul unei strategii agresive de extindere din partea MSC, care a absorbit un volum semnificativ de tonaj în ultima perioadă.
Pe de altă parte, China a reușit să depășească Germania datorită dezvoltării transportului intra-asiatic, unde operează un număr mare de nave de dimensiuni mai mici, conform declarațiilor directorului executiv al VDR, Martin Kröger.
În ansamblu, flota comercială a Germaniei cuprinde în prezent 1.764 de nave, cu 36 mai puține decât în 2024. Totuși, capacitatea totală a flotei germane a crescut ușor, de la 47 la 47,4 milioane de tone brute, menținând Germania pe locul șapte la nivel global, după Grecia, China și Japonia.
Această schimbare marchează o nouă etapă în dinamica globală a transportului maritim de containere, subliniind influența tot mai mare a MSC și a Elveției într-un sector esențial pentru comerțul internațional.