EconomicTop News

Elveția devine lider mondial în transportul maritim de containere

Până în prezent, Germania era lider mondial în transportul maritim de containere, însă a fost devansată de Elveția și China, coborând pe locul trei.

Într-o schimbare surprinzătoare pe piața globală a transportului maritim, Elveția – o țară fără ieșire la mare – a devenit cea mai mare națiune din lume în sectorul transportului de containere, scrie publicația germană Handelsblatt.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

Această evoluție se datorează în principal companiei Mediterranean Shipping Company (MSC), cel mai mare operator de transport maritim de containere la nivel global, cu sediul la Geneva. MSC a crescut semnificativ flota sa, achiziționând inclusiv un număr mare de nave germane, consolidându-și astfel poziția dominantă în industrie.

În plus, compania s-a remarcat prin preluarea unui pachet de acțiuni în cadrul operatorului portuar din Hamburg, HHLA, la finalul lui 2024.

În cifre, flota elvețiană de nave portcontainer a ajuns la o capacitate totală de 34,7 milioane de tone brute (BRZ), depășind China, care dispune de 31 milioane BRZ, și Germania, care a crescut de la 29 la 30,2 milioane de tone brute.

Elveția devine lider mondial în transportul maritim de containere, depășind Germania
Credit foto: MSC

Potrivit președintei Asociației Armatorilor Germani (VDR), Gaby Bornheim, această schimbare este rezultatul unei strategii agresive de extindere din partea MSC, care a absorbit un volum semnificativ de tonaj în ultima perioadă.

Pe de altă parte, China a reușit să depășească Germania datorită dezvoltării transportului intra-asiatic, unde operează un număr mare de nave de dimensiuni mai mici, conform declarațiilor directorului executiv al VDR, Martin Kröger.

În ansamblu, flota comercială a Germaniei cuprinde în prezent 1.764 de nave, cu 36 mai puține decât în 2024. Totuși, capacitatea totală a flotei germane a crescut ușor, de la 47 la 47,4 milioane de tone brute, menținând Germania pe locul șapte la nivel global, după Grecia, China și Japonia.

Această schimbare marchează o nouă etapă în dinamica globală a transportului maritim de containere, subliniind influența tot mai mare a MSC și a Elveției într-un sector esențial pentru comerțul internațional.

Din aceeași categorie...

Back to top button